مدرسه راچونه
راچونه
مدرسه یادگیری
راچونه به پشتوانه شبکۀ قوی متخصصان خود شامل اعضای هیئت علمی و فارغ التحصیلان بهترین دانشگاههای کشور، در سه حوزه پژوهش، مشاوره و آموزش، سازمانها و افراد را در زمینۀ یادگیری و کسب مهارت همراهی میکند. آموزشهای راچونه مبتنی بر نتایج پژوهشهای صورت گرفته طراحی شده و مطابق با سیستمهای آموزشی دنیا بهروزرسانی میشوند. ما معتقدیم برای آموزش اثربخش و ارتقا سطح یادگیری، باید به تمام مراحل مسیر تجربۀ یادگیرندگان توجه کنیم. هدف ما ایجاد تجربۀ یادگیری متناسب با نیاز سازمان و مبتنی بر یادگیری در حین عمل است و برای دستیابی به این هدف، در طراحی دورههای خود از رویکرد تفکر طراحی استفاده میکنیم.
تینکآ
برنامه جامع یادگیری تفکر
دوره جامع تفکر برای مدیران، دورهای آموزشی برای ارتقای شش مهارت تفکر به مدیران سطوح مختلف سازمان است. قابلیت های ذهنی به عنوان یکی از ابعاد پرتکرار در مدل های مختلف شایستگی در سازمان ها، عاملی مهم در بالابردن بهره وری فردی و سازمانی است. تینکآ به گونه ای طراحی شده است که هر فرد با توجه به حوزه و سطح فعالیت، مهمترین قابلیت های تفکر مورد نیاز خود و سازمان خود را فرا میگیرد. در این دوره جامع از تکنیک های مختلف آموزشی و توانمندسازی بهره برده شده است و برمبنای مدل یادگیری بلوم سطوح مختلف یادگیری به گونه ای طراحی شده است که فرد ضمن آشنایی با مفاهیم پایه ای هر نوع تفکر، تکنیک های آن را فراگیرد و با تمرین های عملی این یادگیری را درونی سازد. تینکآ قابل ارائه به سازمان های مختلف است و برای هر سازمان با توجه مدل شایستگی آن و نیاز سازمان متناسب سازی خواهد شد. انواع مختلف تفکر که تینکآ به آن می پردازد عبارتند از: تفکر خلاقه، تفکر تحلیلی، تفکر انتقادی، تفکر سیستمی، تفکر طراحی و تفکر استراتژیک.
مَسترکلاس استراتژی
تربیت تسهیلگر استراتژی
تغییر و تحول بخش اجتناب ناپذیر محیط رقابتی امروز است. همین موضوع استراتژی را در صدر توجه سازمانها قرار داده است. این مسأله در ایران هم به طور ویژه شیوع پیدا کرده و شرکتهای زیادی به تدوین استراتژی روی آوردهاند. مسأله امروز سازمانهای ایرانی، استراتژی اثربخش است.
در جریان پروژههای استراتژی، اعم از اینکه پروژه از طریق مشاور بیرونی انجام شود یا از طریق کارشناسان خود سازمان، به تیمهای نیاز است که قابلیت تحلیل و سنتز استراتژی را داشته باشند. در کانون این تیمها افرادی حضور دارند که تسهیلگران جلسات برنامه استراتژیک هستند. وظیفه یک تسهیلگر استراتژی این است که پروژه استراتژی را به گونهای برنامهریزی نماید که بین طرفین درگیر وفاق ایجاد شود و به شکلگیری گفتگوها و ارتباطات چند جانبه در داخل سازمان برای ایجاد فهم مشترک و مدل ذهنی مناسب و شکلدهی به استراتژی کمک کند. از یک تسهیلگر استراتژی انتظار میرود از مهارتهای فکری لازم برای بخشهای لازم اعم از تحلیلهای تخصصی همچون شناخت سازمان، تحلیلهای مأموریتی، تحلیل محیط، شناخت وضعیت سازمان در محیط رقابتی خود، تولید و عملیاتی سازی استراتژی برخودار باشد.
مستر کلاس استراتژی با هدف تربیت تسهیلگران استراتژی در دو حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسط و بخش عمومی ارائه می شود.
پژوهُد
برنامه جامع مهارتهای پژوهشی
گروه استراتژی و عملکرد راچونه با هدف ارائه آموزش های مهارتی مکمل برای پژوهشگران، برنامه جامع مهارت های پژوهشی را با عنوان پژوهُد معرفی کرده است. برنامه مهارتی پژوهُد با مطالعه جامع مدل های شایستگی پژوهشگری در دانشگاه های معتبر جهان طراحی شده است. پژوهد تلاش دارد تا با ارتقای مهارت های پژوهشگران از مبتدی تا عالی و به گونه ای عملی، پژوهش را تبدیل به یک فعالیت چالشی و لذت بخش نماید.
بوم کسب و کار
طراحی مدل کسب و کار
همراه با تولد هر سازمانی، مدل کسب و کار آن نیز متولد میشود. مدل کسب و کار، منطق یک شرکت در چگونگی خلق، ارائه و کسب ارزش را توصیف میکند.
روش کارت امتیازی متوازن
BSC
(در دو هفته پیش رو برای مصاحبههای دکتری در دانشگاههای مختلف، نفرات برتر گرایش مد نظر خود را کنار خود داشته باشید)