معرفی کارگاه

کارگاه طراحی مدل کسب و کار

    • همراه باتولد هر سازمانی، مدل کسب و کار  آن نیز متولد می‌شود. مدل کسب و کار، منطق یک شرکت در چگونگی خلق، ارائه و کسب ارزش را توصیف می‌کند. مدل کسب و کار شیوه‌ای است که شرکت، بنگاه یا سازمان برای تولید سود و بقای خود انتخاب نموده و بیان می‌کند که چگونه سازمان برای تولید محصول یا ارائه خدمت، ایجاد ارزش افزوده می‌کند. به بیان دیگر مدل‌های کسب و کار که در واقع چارچوبی برای خلق ثروت هستند، به سه پرسش کلیدی در مورد شرکت‌ها پاسخ می‌دهند: کدام فعالیت‌ها، چگونه و چه وقت باید انجام شوند؟ پاسخ صحیح به این پرسش‌ها منجر به عملکرد مناسب شرکت‌ها و ارائه مزایای مطلوب به مشتریان شده و در نهایت سود را برای شرکت به ارمغان می‌آورد. مدل کسب وکار، شبیه به طرحی کلی برای استراتژی عمل می‌کند تا استراتژی از طریق ساختارها، فرآیندها وسیستم‌های سازمانی پیاده‌سازی شود.

      یکی از مطرح‌ترین و نوین‌ترین شیوه‌های طراحی مدل کسب و کار، تابلو طراحی استرو والدر می‌باشد. هدف از این کارگاه آموزش عملی تدوین مدل کسب و کار با استفاده از تابلو طراحی می‌باشد. در حین تکالیف عملی این کارگاه تعاملی شما با مفهوم هر یک از اجزای مدل کسب و کار آشنا شده و یاد خواهید گرفت که برای یک کسب و کار آن را ترسیم نمایید.

      مدرس: دکتر محمد ابویی اردکان (دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران)

      طول دوره:  ۸ ساعت

      مخاطبان پیشنهادی: مدیران، کارکنان، کارآفرینان

      روش برگزاری:  کارگاه

      سرفصل های اصلی:

      • مدل کسب و کار چیست؟
      • شناخت ابزارهای مناسب برای طراحی و ارزیابی مدل کسب وکار
      • تابلو طراحی و اجزای آن
      • الگوهای طراحی
      • طراحی تعاملی یک مدل کسب و کار

کسب اطلاعات بیشتر​

چنانچه تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام  در کارگاه “طراحی مدل کسب و کار” را دارید اطلاعات خود را در اختیار ما قرار دهید تا با شما تماس بگیریم