سبد خرید 0

وبلاگ

کارگاه شش کلاه تفکر بانک اقتصاد نوین

برگزاری کارگاه شش کلاه تفکر برای مدیران بانک اقتصاد نوین

کارگاه شش کلاه تفکر در بانک اقتصاد نوین

کارگاه شش کلاه تفکر با تدریس دکتر محمد ابویی اردکان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و با حضور زهرا واحد، دانش‌آموخته دکترای مدیریت رسانه دانشگاه تهران، برای 29 نفر از معاونان مناطق و ادارات بانک اقتصاد نوین در روز چهارشنبه 12 مهرماه 1402 برگزار شد.

مدیران بانک اقتصاد نوین در این کارگاه، ابتدا به صورت تئوری با مفاهیم تفکر و تکنیک شش کلاه تفکر آشنا شدند و سپس به صورت عملی فکر کردن به شیوه‌های مختلف را تمرین کردند.

در کارگاه شش کلاه تفکر، 6 ساحت تفکر آموزش داده می‌شود که این آموزش با کار عملی همراه است و آموزش‌ها با استفاده از تکنیک‌های بازی‌وار‌سازی‌شده برای درک بهتر مطالب آموزشی طراحی شده‌اند.

کارگاه شش کلاه تفکر اقتصاد نوین

کارگاه شش کلاه تفکر چیست؟

کارگاه شش کلاه تفکر که یکی از دوره‌های آموزشی برنامه جامع تفکر تینکآ محسوب می‌شود به سازمان‌ها کمک می‌کند جلسات کاری‌شان را به دور از منازعات و بحث‌های فرعی پیش برند و به اهداف مشترکشان دست یابند.

این کارگاه با هدف تسهیل روند تفکر و تقویت تفکر چند جانبه افراد، طراحی شده است و شرکت‌کنندگان می‌آموزند به جای آنکه همزمان به تمام روش‌های ممکن فکر کنند، در هر لحظه تنها با یک شیوه مشخص به تفکر بپردازند.

شرکت‌کنندگان این کارگاه با استفاده از روش بازی نقش، انواع مهارت‌های تفکر را برای ارتباطات اثربخش فرا می‌گیرند؛ مهارت‌هایی که به مدیریت تعارضات گروهی، ارزیابی نظرات، بررسی بازخوردها و ایجاد تغییر کمک می‌کند.

گروه راچونه کارگاه شش کلاه طراحی را ویژه کودکان و نوجوانان نیز طراحی کرده است؛ این کارگاه گیمیفای‌شده یکی از محصولات برنامه «تینکآ مدرسه» است که مخاطبان آن کودکان و نوجوانان هستند.

کارگاه شش کلاه تفکر اقتصاد نوین

ادوارد دوبونو؛ مبدع تکنیک شش کلاه تفکر

شش کلاه تفکر (Six Thinking Hats) تکنیکی جذاب برای نگاه کردن به مسائل از زاویه دیدهای متفاوت و تقویت خلاقیت است که ادوارد دوبونو (Edward de Bono) نخستین بار آن را ابداع و معرفی کرد.

ادوارد دوبونو، پدر تفکر خلاق و ابداع‌کننده این تکنیک، معتقد است فقط یک روش برای اندیشیدن به مسایل وجود ندارد و برای رسیدن به قابل اجراترین ایده کافیست کمی خلاق باشید.

دوبونو برای تقویت خلاقیت، روش جالبی خلق کرده به نام «شش کلاه تفکر» و کتابی نیز نوشته که با همین نام به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده است.

فرض کنید 6 کلاه با رنگ‌های مختلف در دست دارید.

هر کلاهی را بر سر بگذارید مهارتی را به دست می‌آورید که می‌توانید به مشکلات و موقعیت‌ها از زاویه‌ای متفاوت نگاه کنید.

کلاه سفید: واقعیت‌ها

قرمز: احساسات

سیاه: احتیاط‌ها

زرد: مزیت‌ها

سبز: خلاقیت

آبی: کنترل اندیشه‌ها

 

بیشتر بخوانید: 6 کلاه تفکر؛ راهکارهای ادوارد دوبونو برای پرورش خلاقیت

کارگاه شش کلاه تفکر

 

گروه راچونه کارگاه شش کلاه تفکر را پیش از این در سازمان‌های مختلفی از جمله گروه مپنا و اخبار رسمی نیز برگزار کرده است.

برای برگزاری کارگاه شش کلاه تفکر در سازمان خود با ما در تماس باشید.

02186093608

09368030201

 

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

نوپای ناب

نوپای ناب

کتاب نوپای ناب به بررسی فرهنگ سازمانی و توانمندسازی انسان‌ها در سازمان‌ها با رویکردی نوین می‌پردازد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=16478