کارگاه شش کلاه تفکر با حضور راچونه در «اخبار رسمی» برگزار شد

کارگاه شش کلاه تفکر روز چهارشنبه پنجم مرداد ماه با حضور دکتر محمد ابویی اردکان، عضو هیئت مدیره دانشگاه تهران و کارکنان «اخبار رسمی» پنجم مرداد 1401 توسط گروه آموزشی راچونه برگزار شد.

فعالیت توسعه تفکر تینکا، از مدتی قبل با همکاری «اخبار رسمی» آغاز شد و تکنیک زالتمن، اولین مجموعه مبحثی بود که به این گروه آموزش داده شد تا دورنمای سازمان ساخته شود.

در جلسه روز چهارشنبه که با محوریت شش کلاه تفکر به اجرا درآمد، مهارت‌ها و فنون تصمیم‌گیری در کار گروهی تقویت شد و فرصتی فراهم آمد تا شرکت‌کنندگان در کارگاه ابعاد مختلف مسائل حقیقی سازمان خود را طرح و درباره اختلاف نظرهایشان بحث کنند.

در این کارگاه ابتدا فرایند شش کلاه تفکر آموزش داده شد و این تکنیک سپس با استفاده از مثال‌های عملی بر اساس فعالیت‌های سازمان پیاده‌سازی شد.

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) مسئله‌ای بود که در این فرایند انتخاب شد و بعد از توضیح هر کلاه تفکر، از شرکت‌کنندگان خواسته شد یکی از مشکلات را توضیح دهند و در نهایت مبحث ایمیل مارکتینگ مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین شرکت‌کنندگان در کارگاه بعد از مشورت و کنترل بازخورد یکدیگر، نظرات خود را درباره آموزش و جلسه اعلام داشتند و از دوره‌ برگزار شده، ابراز رضایت کردند.

در پایان این جلسه قرار شد همکاری‌های گروه آموزشی راچونه و مجموعه اخبار رسمِی، گسترش یابد و با حضور در محل کارخانه نوآوری برای کارکنان و شرکت های استارتاپی در آنجا حضور دارند دوره های مشترکی برگزار شود.

اخبار رسمی؛ شرکت استارتاپی فعال در حوزه رسانه

دکتر ابویی اردکان در این کارگاه «اخبار رسمی» را یک شرکت استارتاپی بسیار فعال در حوزه اخبار و دارای کارکنانی شناخته شده در رسانه با روابط اجتماعی بسیار بالا دانست و گفت: مدیران «اخبار رسمی» نیاز به آموزش را در سازمان خود احساس کرده بودند و به این نتیجه رسیده بودند که در فعالیت فشرده و پرحجمی که انجام می‌دهند برای رسیدن به همفکری و هماهنگی بیشتر به یک سری ابزارهای فکری نیاز دارند.

دکتر ابویی اردکان همچنین در پایان از مهندس کثیری، مدیرعامل اخبار رسمی، شرکت‌کنندگان حاضر در جلسه و سجاد موسوی که برگزاری و هماهنگی کارگاه را بر عهده داشت تشکر ویژه کرد.

کارگاه شش کلاه تفکر چیست؟

کارگاه شش کلاه تفکر با هدف تسهیل روند تفکر، طراحی شده است به صورتی که متفکر یاد بگیرد به جای آنکه همزمان به تمام روش های ممکن فکر کند، در هرلحظه تنها با یک شیوه مشخص به تفکر بپردازد. اغلب اوقات آنچه ما در طول روز انجام می دهیم، بیشتر از جنس تفکر با کلاه سیاه است. این کارگاه برای ایجاد تغییر در شیوه تفکر نقادانه معمول و با استفاده از تکنیک های بازی وار‌سازی‌شده برای درک بهتر مطالب آموزشی طراحی شده است. این کارگاه به سازمان ها کمک می‌کند جلسات کاری‌شان را به دور از منازعات و بحث‌های فرعی پیش برند و به اهداف مشترکشان دست یابند.

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

پنج فرمان برای تفکر استراتژیک

5 فرمان برای تفکر استراتژیک

نویسندگان کتاب «5 فرمان برای تفکر استراتژیک» کوشیده‌اند به مدیران سازمان‌ها کمک کنند با نگاهی متفاوت به مدیریت استراتژیک، زوایای ناشناخته‌ کسب‌وکار را کشف کنند.

خلاقیت زیر اسلحه

خلاقیت زیر اسلحه

مقاله «خلاقیت زیر اسلحه» به بررسی این نکته می‌پردازد که آیا تفکر خلاق در اعضای یک سازمان در شرایط پر فشار تقویت می‌شود یا نه.