سبد خرید 0

وبلاگ

آیا گروه‌ها واقعاً تصمیم‌های بهتر و درست‌تری می‌گیرند؟

گروه‌ها برای انجام تکالیف بسیاری فراخوانده می‌شوند هر چیزی از نواختن موسیقی تا انجام اعمال جراحی؛ اما یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، تصمیم‌گیری است، ترکیب و یکپارچه کردن اطلاعات موجود به‌منظور انتخاب یک شیوه عمل از میان چند شیوه عمل احتمالی.

 

چرا تصمیم گروهی؟

حکومت‌ها، شرکت‌های بزرگ، واحدهای ارتش، گروه‌های ورزشی و بسیاری از سازمان‌های دیگر، تصمیم‌های کلیدی خود را به گروه‌ها واگذار می‌کنند. چرا؟

اگرچه عوامل زیادی در این مورد نقش دارند، ولی مهم‌ترین عامل ظاهراً از این‌ قرار است: بیشتر مردم معتقدند که گروه‌ها معمولاً به تصمیم‌های بهتری می‌رسند تا افراد. هر چه باشد، گروه‌ها می‌توانند تخصص‌های اعضای خود را روی‌هم بریزند و از تصمیم‌های افراطی اجتناب کنند.

 

آیا چنین باورهایی درست است؟

آیا گروه‌ها واقعاً تصمیم‌های بهتر و درست‌تری می‌گیرند تا افراد؟ در تلاش برای پاسخ دادن به این پرسش، روان شناسان اجتماعی روی سه موضوع متمرکزشده‌اند:

1-گروه‌ها در عمل چگونه تصمیم‌های خود را می‌گیرند و به‌اتفاق نظر می‌رسند؟

2-آیا تصمیم‌هایی که به‌وسیله گروه‌ها گرفته می‌شود با تصمیم‌هایی که افراد می‌گیرند متفاوت هستند؟

3- چه چیزی این واقعیت را که گاهی گروه‌ها تصمیم‌هایی واقعاً فاجعه‌بار می‌گیرند، توجیه می‌کند، تصمیم‌هایی آن‌چنان بد که به‌دشواری می‌توان باور کرد که اصولاً چنین تصمیم‌هایی گرفته‌شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید: آیا گروه‌ها واقعاً کمتر از افراد احتمال دارد «روی لبه بایستند؟»

نویسنده: منصور شیرزاد

اسپرینت حل مسئله و تصمیم‌گیری

شرکت‌کنندگان در اسپرینت گیمیفای شده حل مسئله سازمانی وارد جهانی موازی به نام شهر بی‌زمان و مکان آکنیت، شهر بزرگ متفکران تینکآ می‌شوند.

علت ورود شرکت‌کنندگان به این شهر، انجام مأموریت حل مسئله خاص سازمان سفارش‌دهنده است که قصد دارد مسئله پیش آمده در شهر را حل کند.

 در این مسیر رقابتی بهترین ایده‌ها برای حل مسئله مطرح شده از طرف سازمان خلق و ارائه می‌شود.

فراگیران با تکنیک‌های تفکر خلاق، تفکر تحلیلی و تفکر طراحی آشنا می‌شوند و روش کاربست عملی آن در حل مسئله را خواهند آموخت.

شما می‌توانید برای برگزاری این کارگاه آموزشی برای مدیران سازمان خود با ما در تماس باشید:

09368030201

021-86093406

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=732