سبد خرید 0

وبلاگ

گیمیفیکیشن در سفر مشتری

گیمیفیکیشن در سفر مشتری

عنوان مقاله (فارسی): گیمیفیکیشن در سفر مشتری: یک مدل مفهومی و فرصت‌های تحقیقاتی آینده

عنوان مقاله (انگلیسی): Gamification in the customer journey: a conceptual model and future research opportunities

Jorge H.O. Silva, Glauco H.S. Mendes, Jorge G. Teixeira, Daniel Braatz

Journal of Service Theory and Practice

 

معرفی مقاله گیمیفیکیشن در سفر مشتری

گیمیفیکیشن در سفر مشتری

تأثیر گیمیفیکیشن (Gamification) بر تجربه مشتری (CX) یکی از موضوعاتی است که در سال‌های گذشته توسط دانشگاهیان و متخصصان متعددی مورد بررسی قرار گرفته است اما موضوعی که کمتر بدان پرداخته شده، نقش گیمیفیکیشن یا بازی‌وارسازی در سفر مشتری (customer journey) است.

نویسندگان مقاله «گیمیفیکیشن در سفر مشتری» در این پژوهش تلاش کرده‌اند دریابند گیمیفیکیشن چگونه می‌تواند مراحل مختلف سفر مشتری را تحت تأثیر قرار دهد.

آن‌ها یافته‌های تحقیق خود را در یک مدل مفهومی ارائه داده‌اند ضمن اینکه مخاطب این مقاله با فرصت‌های‌ تحقیقاتی پیشنهادی نویسندگان برای پژوهش‌های آینده آشنا می‌شوند.

اما چرا نویسندگان این مقاله برای بررسی تاثیر گیمیفیکیشن در سفر مشتری به سراغ تجربه مشتری رفته‌اند؟ از آنجایی که تجربه مشتری (CX) و سفر مشتری مفاهیم مرتبط با یکدیگر هستند، نویسندگان این مقاله برای شناسایی موضوعات مرتبط با مدل مفهومی خود، بر تحقیقات CX استناد کرده‌اند.

 

بیشتر بخوانید: چطور از گیمیفیکیشن در آموزش به منابع انسانی استفاده کنیم؟

چگونه گیمیفیکیشن در سفر مشتری تاثیر می‌گذارد؟

گیمیفیکیشن در سفر مشتری

در این مقاله 154 مقاله در مورد تعامل بین گیمیفیکیشن و تحقیقات CX که بین سال‌های 2013 تا 2022 منتشر شده‌اند به صورت سیستماتیک مورد بررسی قرار گرفته‌اند. ضمن اینکه در مرحله بعد اطلاعات به دست آمده با تحلیل محتوای موضوعی تجزیه و تحلیل شده‌اند.

شما با مطالعه مقاله گیمیفیکیشن در سفر مشتری می‌توانید ارتباط گیمیفیکیشن و سفر مشتری را با توجه به مراحل سفر مشتری، خدمات و طبقه‌بندی شیوه‌های ارتباطات دیجیتال بهتر درک کنید.

در این مقاله پنج مقوله موضوعی اصلی شناسایی شده است که در کنار هم یک مدل مفهومی را شکل می‌دهند: طراحی (design)، مراحل سفر مشتری (customer journey stages)، مشتری (customer)، فناوری (technology) و زمینه (context).

نویسندگان مقاله گیمیفیکیشن در سفر مشتری معتقدند طراحی گیمیفیکیشن می‌تواند باعث ایجاد ارزش مشتری در هر مرحله از سفر مشتری شود. اما این امر چطور اتفاق می‌افتد؟

گیمیفیکیشن می‌تواند با بالا بردن انگیزه مشتری، تعامل برند با مشتریان بالقوه را در مرحله قبل از ارائه خدمات افزایش دهد. از سوی دیگر به کمک گیمیفیکیشن می‌توان میزان مشارکت مشتری و برند، خدمات و تعامل برند را در مراحل اصلی و پس از ارائه خدمات افزایش داد.

بیشتر بخوانید: رونق کسب‌وکار به کمک بازی‌سازی

گیمیفیکیشن در تینکآ

تیتکآ برای تقویت تفکرهای شش‌گانه با استفاده از تئوری‌های بازی‌وارسازی در آموزش سازمان‌ها، بازی‌هایی طراحی کرده است که سبب ارتقای کیفیت برگزاری دوره‌های آموزش و بهسازی کارکنان مطابق با شیوه‌های جدید سازمان‌های موفق در دنیا می‌شود.

برای تقویت مهارت‌های تفکر در راستای حل مسئله سازمانی و تصمیم‌گیری مدیریتی، ما شما را به سفری در دنیایی متفاوت می‌بریم تا بتوانید در یک

فضای جذاب و پویا مهارت‌های تصمیم‌گیری را با تمرکز بر مسائل سازمانی خودتان تقویت کنید.

ما یک فضای تصمیم‌گیری پویا خلق کرده‌ایم که در آن افراد می‌توانند به کمک تکنیک‌های تفکر، لذت حل مسئله و رشد و چالش پیوسته را تجربه کنند و با یکدیگر به رقابت بپردازند؛ یک فضای یادگیری پرچالش و هیجان به‌دور از هراس و استرسِ شکست برای مدیران، رهبران آینده و کارکنان سازمان‌ها…

‌اساتید و طراحان ما در گروه راچونه، دوره‌های آموزشی مختلفی را با جدیدترین تکنیک‌های آموزشی روز دنیا و بهره‌‌گیری از بازی‌وارسازی آموزشی یا گیمیفیکیشن در اختیار شما قرار می‌دهند. هدف ما آموزش تفکر و ارائه آموزش‌های سازمانی و فردی در حوزه مدیریت است. اگر به این موضوعات علاقه‌مند هستید از شما دعوت می‌کنیم در بازی‌های آموزشی، دوره‌های آفلاین و دوره‌های حضوری ما شرکت کنید.

گروه راچونه تجربه متفاوتی از آموزش مدیریت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

کتاب مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک

کتاب مدیریت استراتژیک اثر فرد آر. دیوید یکی از کتاب‌های پرفروش و محبوب در حوزه مدیریت استراتژیک است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=16035