سبد خرید 0

وبلاگ

کارگاه تصمیم گیری ماسترفوده

چطور در کارگاه زالتمن راچونه، آینده شرکت ماسترفوده ترسیم شد؟

کارگاه نگاشت شناختی زالتمن با تدریس دکتر محمد ابویی اردکان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با هدف ترسیم آینده شرکت ماسترفوده 28 آذرماه سال 1400 برگزار شد.

در کارگاه زالتمن ماسترفوده چه گذشت؟

کارگاه زالتمن ماسترفوده

مهندس محمد کریمی، مدیرعامل شرکت صنایع غذایی ماسترفوده و برخی از مدیران ارشد این شرکت نیز در کارگاه زالتمن حضور داشتند.

در کارگاه «زالتمن» یکی از تکنیک‌های تخصصی برای استخراج مدل‌های ذهنی با استفاده از استعاره‌ها به کار گرفته شد و در نهایت نگاشت شناختی دورنما به صورت گروهی برای شرکت ماسترفوده به دست آمد.

ضمن اینکه در این کارگاه گفت‌وگوهای سازنده‌ای در خصوص دورنمای مجموعه ماسترفوده صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: چگونه با تکنیک زالتمن، ذهن مشتری را بخوانیم؟

درباره شرکت ماسترفوده

شرکت صنایع غذایی ماسترفوده با هدف حضور قدرتمند در بازار صنایع غذایی تحت مالکیت گروه صنعتی گلرنگ در سال 1393 آغاز به کار کرده است.

این مجموعه دارای سایت‌های متعدد تولیدی است و تاکنون محصولات متنوعی از خانواده شیرینی، شکلات و پودریجات نظیر آدامس، پودرهای نوشیدنی گرم، پاستیل و کیک را با برندهای بایودنت، اکشن، رنکس، نیچردنت، دکتر بن، بینگو و بینگو پلاس تولید و روانه بازار کرده است و هم اکنون به عنوان یکی از شرکت‌های خوشنام صنعت غذا شناخته می‌‏‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب «بازاریابی استعاره‌ای» اثر جرالد زالتمن

کارگاه زالتمن در راچونه

جرالد زالتمن، استاد بازنشسته دانشکده کسب و کار دانشگاه هاروارد، مبدع یکی از جذاب‌ترین تکنیک‌ها در زمینه تحقیقات بازار با عنوان روش زیمت (ZMET) است.

گروه راچونه در کارگاه زالتمن از تکنیک ZMET با هدف استخراج مدل‌های ذهنی برای شرکت‌های مختلف بهره می‌گیرد که این تکنیک بر محور استعاره‌ها شکل گرفته‌اند. استعاره‌ها فرایندهای شناختی و افكار مهم را بسیار بهتر از زبان لفظی و كلامی مشخص می‌كنند.

در این کارگاه شرکت‌کنندگان در قالب دو یا سه گروه و با استفاده از تصاویری که در اختیار دارند تابلو ترسیم نگاشت شناختی را تکمیل و آینده مورد نظر خود را برای شرکت ترسیم می‌کنند.

زالتمن معتقد است اغلب مدیران نمی‌توانند به بینش عمیق مدیریتی برسند و برای حل این مسئله، روش زیمت را ابداع کرد تا با استفاده از یک مدل ذهنی، بتواند اندیشه و رفتار مصرف‌کننده‌ها را به سمت خرید محصولات هدایت کند.

در این روش، که با عنوان تکنیک زالتمن هم شناخته می‌شود، استعاره‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند؛ تکنیک زالتمن تکنیکی تخصصی برای استخراج مدل‌های ذهنی با استفاده از استعاره‌ها است. در این ویدیو با تاریخچه‌ای از روش زیمت و جزئیات آن بیشتر آشنا می‌شوید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

بازی بُرد

بازی بُرد

کتاب بازی بُرد یک راهنمای جامع برای توسعه استراتژی‌های موفقیت آمیز در تجارت و صنعت است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=12317