سبد خرید 0

وبلاگ

اتاق فرار سازمانی ایتان

روز پرهیجان تینکآیی در اتاق فرار | ثبت رکورد جدید توسط اعضای «ایتان»

اتاق فرار تینکا که با هدف خلق و توسعه سازمان‌های متفکر توسط گروه پژوهشی راچونه طراحی شده، روز سه‌شنبه 27 دی ماه با حضور هفت عضو «شبکه کانون‌های تفکر ایران» (ایتان) برگزار شد. دکتر وحید محمدی و روزبه امیری، به عنوان تیم اجرایی از گروه راچونه در این اتاق فرار در کنار شرکت‌کنندگان بودند.

در اتاق فرار سازمانی تینکا چه گذشت؟

شرکت‌کنندگان در این اتاق فرار سازمانی، وارد داستانی ماجراجویانه شدند و توانستند با استفاده از سرنخ‌ها و تکنیک‌های تفکر مجموعه‌ای از معماها را حل کنند و مأموریت‌هایی را به انجام برسانند. این گروه در نهایت توانست یکی از بهترین رکوردها را از نظر زمانی در حل معماها و فرار از اتاق در بین تمامی شرکت‌کنندگان اتاق فرار تینکا از آنِ خود کنند.

اتاق فرار تینکا در ظاهر پدیده‌ای سرگرم‌کننده است که شرکت‌کنندگان در آن با چالش‌هایی مواجه هستند و باید معماهایی را حل کنند اما تمایزهایی با سایر اتاق‌های فرار دارد که آن را برای مدیران، تصمیم‌گیران و در مجموع سازمان‌ها کاربردی می‌کند.

در اتاق فرار سازمانی تینکآ، مهارت‌های تیمی و فردی افراد به چالش کشیده می‌شود و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

معماری اتاق فرار سازمانی تینکآ به صورت اختصاصی برای هر سازمان طراحی می‌شود تا تجربه‌ای جذاب و استثنایی در ذهن شرکت‌کنندگان ماندگار شود.

اتاق فرار

داستان اتاق فرار از چه قرار است؟!

اتاق فرار داستان پیچیده‌ای ندارد اما شرکت‌کنندگان در آن باید با فرو رفتن در نقش چند متفکر بزرگ تاریخ راز خرابکاری در شهر آکنیت را بیابند. این متفکران در گوشه‌ای از یک ماجرای مهیب و اسرارآمیز در یک شهر بی‌زمان و بی‌مکان به اسم آکنیت، گیر افتاده‌اند و باید در زمان کوتاهی کلید در خروج را پیدا کنند در غیر این صورت، به دست خلافکاران می‌افتند.

تنها افرادی قادر به فرار از این اتاق هستند که بتوانند معماهای پنهان را به کمک تکنیک‌های تفکرهای شش‌گانه تینکآ رمزگشایی کنند. این یک مأموریت سازمانی است، شرکت‌کنندگان با مسائل سازمان خودشان در بازی روبرو می‌شوند.

 

تینکآ چیست و چطور به تقویت تفکر کمک می‌کند؟

تینکآ برنامه جامع یادگیری تفکر، بستری برای یادگیری مهارت‌های تفکر با رویکرد یادگیری در حین عمل است. در دیدگاه تینکآ تفکر یک عمل است نه فعالیت.

تینکآ ۶ اسلوب تفکر تحلیلی، تفکر انتقادی، تفکر خلاقانه، تفکر سیستمی، تفکر طراحی و تفکر استراتژیک را با استفاده از ابزارهای مختلف و در سطوح مختلف به مدیران، سازمان‌‌ها و افراد آموزش می‌دهد.

اتاق فرار نیز یکی از زیرمجموعه‌های تینکا است که شرکت‌کنندگان در آن باید مهارت‌های مربوط به انواع تفکر را به کار ببندند و در کنار هیجان بازی، تقویت مهارت‌های فردی و گروهی را نیز تجربه کنند.

اتاق فرار

چرا اتاق فرار سازمانی تینکآ را انتخاب کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم در این بازی سازمانی با آموزش موثر مهارت‌های تفکر، به دنبال خلق و توسعه سازمان‌هایی متفکر هستیم؛ مهارت‌هایی که معتقدیم برای نهادینه شدن آن‌ها باید به صورت عملی در حل مسئله به کار گرفته شوند.

این محصول با شبیه‌سازی فضای حل‌مسئله در محیطی مهیج، ابزاری برای تیم‌سازی در سازمان‌های حرفه‌ای به حساب می‌آید.

ضمن اینکه در این بازی مهارت‌های تیمی و فردی شرکت‌کنندگان به چالش کشیده می‌شود.

اگر شما هم می‌خواهید تجربه حضور در اتاق فرار سازمانی تینکا را داشته باشید روی لینک زیر کلیک کنید:

اتاق فرار تینکآ

گروه راچونه تاکنون اتاق فرار سازمانی تینکآ که یکی از محصولات نوآورانه گروه پژوهشی راچونه به شمار می‌آید را برای نهادها و سازمان‌های متعددی از جمله شرکت‌های مختلف زیرمجموعه مپنا و مدرسه مشاوره ویرا اجرا کرده است.

درباره ایتان بیشتر بدانید

شبکه کانون‌های تفکر ایران مجموعه‌ای متشکل از مراکز و گروه‌های تحلیلگر تخصصی است که از سال ۱۳۷۹ باهدف ارتقای کارآمدی حکمرانی ایران از طریق سیاست‌پژوهی، تصمیم‌سازی و پیشنهاد سیاست‌های مناسب در حوزه‌های مختلف ایجاد شده است. با توجه به گسترش فعالیت‌های این شبکه، در اردیبهشت سال ۱۳۹۳ نام این مجموعه از «شبکه‌تحلیلگران تکنولوژی ایران» به «شبکه کانون‌های تفکر ایران» تغییر یافت.

چشم انداز ایتان ارتقای کارآمدی حکمرانی ایران و توانمندسازی حاکمیت است که از طریق این اقدامات انجام خواهد شد: «تصمیم‌گیران «تصمیم‌سازی و سیاست‌پژوهی درخصوص مسائل کلان کشور»، «زمینه‌سازی برای مشارکت خبرگان در تصمیم‌گیری»، «هدایت نخبگان، جوانان و استعدادهای برتر به سمت گروه‌سازی و تمرکز بر مسائل کلان کشور»، «کمک به شکل‌گیری کانون‌های تفکر» و «شبکه‌سازی میان هسته‌های فکری در کشور».

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

بازی بُرد

بازی بُرد

کتاب بازی بُرد یک راهنمای جامع برای توسعه استراتژی‌های موفقیت آمیز در تجارت و صنعت است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=13762