اتاق فرار تفکر خلاق تینکآ، با عنوان بازی تهران آکنیت، یک بازی جدی سازمانی است که به صورت گروهی انجام میشود. این بازی به صورت اختصاصی برای تمرین مهارتهای مورد نیاز برای تفکر و حل مسئله طراحی شده است. اتاق فرار تهران آکنیت به گونهای طراحی شده است که خلاقیت افراد را به چالش میکشد. لازمه فرار موفق بازیکنان از اتاق این فرار استفاده مناسب از تکنیکهای تفکر خلاق است. لازم به ذکر است که مأموریتهای بازیکنان در اتاق فرار برای هر شرکت طراحی اختصاصی میشود. این بازی در فضای سازمانی قابل اجرا است. در اتاق فرار تفکر، مهارتهای فردی و گروهی (شنیدن فعال، مدیریت ابهام، انتخاب و تطبیق استراتژی، همکاری و حل تعارض، مدیریت بحران، ایدهپردازی گروهی) تقویت میشود. هر فرد در قالب گروههای 7 نفره، 4 ساعت در اتاق فرار حضور دارد. هفت شخصیت متفکر خلاق شهر آکنیت برای ماموریتی به تهران اعزام شدهاند. در تهران حوادث زنجیرهای و عجیبی رخ داده است که دایره جنایی نمیتواند با روشهای معمول، آن را رازگشایی کند. آنها نیاز به کمک تیمی خلاق دارند، بنابراین به دایره حل مسئله خلاق شهر آکنیت درخواست کمک دادهاند. انجام این ماموریت بیش از آنکه به شم کارگاهی و تجربه نیاز داشته باشد به خلاقیت و حل مسئله مبتکرانه نیاز دارد. برای این ماموریت آمادهاید؟ در این بازی مهارتهای تفکر خلاق، کار گروهی، مدیریت ابهام، مدیریت بحران و مدیریت زمان تقویت میشود.
نمونهای از آموزش تکنیکهای تفکر خلاق که در اتاق فرار تهران آکنیت، برای حل مسئله استفاده میشود.
در این ویدیو بیشتر با اتاق فرار تفکر خلاق تینکآ آشنا میشوید و درمییابید که اتاق فرار، چطور باعث تقویت مهارت تفکر کارکنان میشود.
در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر، میتوانید فرم مقابل را تکمیل فرمایید تا در اسرع وقت با شما ارتباط گرفته شود یا در غیر این صورت از طریق راههای ارتباطی دیگر، با ما در تماس باشید.
تلفن
021-86093406
ایمیل
rachoone.sale@gmail.com
اینستاگرام
آموزش تئوری میتواند به آشناسازی ذهن با مفاهیم آموزشی و ساختاردهی به آن کمک شایانی کند. با این وجود کاربست عملی تفکر و مهارتهای آن که برای تصمیمگیری مؤثر موردنیاز است صرفاً با آموزش به شیوهی انتقال دانش اتفاق نمیافتد. فضای تعاملی و پرهیجان بازی کمک میکند زمانی که در موقعیتهای تصمیمگیری شبیهسازیشده قرار میگیرید استفاده درست از تکنیکها را باانگیزه فرار از بحران، دریافت پاداش و موفقیت در بازی تمرین کنید.
تعداد اعضای گروه در اتاق فرار باید 7 نفر باشد. اجرای هر یک از بازیها، شامل معارفه، آمادهسازی، انجام بازی، بخش آموزشی و اعلام نهایی نتایج و ارزیابی است. این تجربه برای هر گروه 4 الی 5 ساعت به طول میانجامد.
تصور کنید که شهری وجود داشته باشد که در آن تصمیمگیری مانند بازی و تفریح لذتبخش و ساده باشد. شهری بیمکان و زمان که مملو از متفکران بزرگی است که همواره با چالشهای جذاب و پرهیجان مواجه هستند. شهروندان این شهر تکنیکهای تفکرهای ششگانه تینکآ را آموختهاند و از استفاده از آن در زندگی واقعی لذت میبرند. در آکنیت اتفاقهای عجیب و غیرمنتظره زیادی میافتد، از زمانی که وارد دروازه این شهر شوید به یکی از شخصیتهای متفکران شهر تبدیل میشوید و در آن نقش بازی میکنید، شخصیتهایی از ماورای زمان و مکان امروز. مکانهای ناشناخته بسیاری در شهر آکنیت است که بهمرور تینکآ شما را به آن دعوت خواهد کرد. شخصیتهای ماجراها بهجای قدرتهای فیزیکی باورنکردنی، ظرفیت ذهنی بالایی دارند و تکنیکهای زیادی برای تفکر آموختهاند و به مخاطب بهآرامی منتقل میکنند. آنها بهمرور برای بازی و حل معما از تکنیکها بهره خواهند گرفت. با شروع ماجرا شما متوجه میشوید که مأموریتی دارید، به طور مثال در بازی اتاق فرار شما در چند اتاق بههمپیوسته گیر میافتید. شما باید با هشیاری به اطراف خود نگاه کنید و سعی کنید از امکانات محیط اطراف خود بهره ببرید و مأموریتها و روش مواجهه با آنها را یاد بگیرید تا بتوانید از اتاق فرار کنید، برای این کار شما زمان زیادی ندارید و تصمیمگیری در بحران را تجربه خواهید کرد.
پیش از اجرای بازی این تکنیکها بهصورت ویدئویی به افراد آموزش داده میشود و آمادهسازیهای خاص موردنیاز با شرکتکنندگان تمرین میشود. برای اجرا داخل سازمان همچنین برخی آماده سازیهای فیزیکی موردنیاز است که باهماهنگی اجرا خواهد شد. بازی پیشنیاز آموزشی خاصی ندارد، الزاماتی که پیشنهاد میشود برای اجرای شرکتکنندگان در نظر گرفته شود طی مشاوره اعلام میشود.
اتاق فرار یکی از بازیهای گروهی حل مسئله است که در آن باید به کمک نشانهها، اطلاعات و روابطی که کشف میشود، معما یا مسائلی که در داستان آن بازی رخ داده است را موشکافی کرده و آشکار سازید و روش فرار از اتاق فرار را پیدا کنید.
همه ما از دوران کودکی با بازی آشنا هستیم و در حین بازی مهارتهای متعددی را به صورت ناخودآگاه آموختهایم. بازیهای گروهی که برای تقویت مهارتهای شغلی یا دستیابی به اهداف سازمانی باتوجه به یک هدف خاص آموزشی طراحی میشود، بازی آموزشی سازمانی نامیده میشود. این بازیها برای هر سازمان تا حدودی شخصیسازی میشوند. تینکآ، برای تقویت تفکرهای ششگانه با استفاده از تئوریهای بازیوارسازی در آموزش سازمانها، بازیهایی طراحی کرده است که سبب ارتقای کیفیت برگزاری دورههای آموزش و بهسازی کارکنان مطابق با شیوههای جدید سازمانهای موفق در دنیا میشود بدین شکل که برای تقویت مهارتهای تفکر در راستای حل مسئله سازمانی و تصمیمگیری مدیریتی، افراد را به سفری در دنیایی متفاوت میبرد تا بتوانند در یک فضای جذاب و پویا مهارتهای تصمیمگیری خویش را تقویت کنند و آموزشی که تجربه میکنند متمرکز بر حل مسائل سازمانی خودشان باشد.
در بازی "تهران - آکنیت" شرکتکنندگان در اتاقی محبوس میشوند و لازم است با حل معماهایی که نیازمند استفاده از خلاقیت است از اتاقها فرار کنند، بااینوجود برای مواجهه با این چالش مجهز به تکنیکهای خلاقیت و راهنمایی پشتیبانی بازی هستند. بسیاری از معماهای بازی از نوع معمای آزاد هستند که بک پاسخ مشخص ندارند و مطابق با خلاقیت شرکتکنندگان ممکن است به راهکارهای متعددی برسند که تمامی آنها صحیح در نظر گرفته میشود. در حین بازی، راهنماییهایی برای تقویت قدرت خیال و خلاقیت بهصورت غیرمستقیم تعبیه شده است تا شرکتکنندگان قوای خود را برای مواجهه با چالشهای بعدی آماده کنند. علاوه بر این، افراد مأموریتهای ویژه شخصیسازی شدهای دریافت میکنند که تنها با استفاده از تکنیکهای تفکر تینکآ قابلحل است و در نتیجه افراد علاوه بر مهارت مدیریت زمان و مدیریت بحران فرامیگیرند که چطور تکنیکهای خلاقیت در موقعیتهای متداول سازمانی نیز راهگشا و تضمین دهنده ارائه راهکارهای نوآورانه است.
درصورتیکه سازمان درخواست اجرای بازی در محیط سازمان خود را داشته باشد، این امر امکان پذیر است. اجرای بازیها پس از مشاوره تلفنی و بازدید حضوری انجام میپذیرد. بازی اتاق فرار خلاق "تهران-آکنیت" نیازمند اجرا در دو اتاق است که ظرفیت 7 نفر به همراه سه نفر تیم اجرایی داشته باشند. یکی از اتاقها دارای فضای اداری متداول سازمانی و اتاق دیگر مشابه کلاس یا اتاق کنفرانس خواهد بود.