سبد خرید 0

وبلاگ

اسپرینت حل مسئله مپنا بویلر

دوره آموزشی راچونه برای مدیران مپنا بویلر | مروری بر اسپرینت حل مسئله و اتاق فرار سازمانی

یک دوره آموزشی شامل اسپرینت حل مسئله و تصمیم‌گیری تینکا و اتاق فرار تفکر خلاق، با تدریس دکتر محمد ابویی اردکان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و رئیس هیئت مدیره گروه پژوهشی راچونه، و همراهی دکتر وحید محمدی، مدرس تفکر استراتژیک راچونه، برای شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا برگزار شد.

اسپرینت حل مسئله و تصمیم‌گیری

اسپرینت حل مسئله مپنا بویلر

اسپرینت گیمیفای‌شده حل مسئله و تصمیم‌گیری تینکا برای مدیران شرکت مپنا بویلر روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، 10 و 11 بهمن ماه برگزار شد که در آن 22 شرکت‌کننده حضور داشتند.

در اسپرینت حل مسئله و تصمیم‌گیری تینکا با تمرکز بر تفکر خلاق، آموزش به صورت گیمیفیکیشن یا بازی‌وارسازی شده انجام می‌شود.

به این صورت که 22 شرکت‌کننده مپنا بویلر وارد جهانی موازی به نام شهر بی‌زمان و مکانی به نام «آکنیت» شدند؛ آکنیت شهر بزرگ متفکران تینکآ است و شرکت‌کنندگانی که در اسپرینت حل مسئله و تصمیم‌گیری تینکا شرکت می‌کنند باید به صورت گروهی به حل مسئله مطرح شده در قالب یک پروژه چابک سازمانی بپردازند.

پروژه چابک مدنظر در اسپرینت گیمیفای‌شده حل مسئله و تصمیم‌گیری تینکا، مسئله‌ای سازمانی در شرکت مپنا بویلر بود که طی اسپرینت دو روزه در قالب حل مسئله خلاق مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و به اجرا رسید.

این اسپرینت یک مسیر رقابتی است که شرکت‌کنندگان در آن باید بکوشند بهترین ایده‌ها را برای حل مسئله خلق و ارائه کنند.

فراگیران با تکنیک‌های تفکر خلاق، تحلیلی و طراحی آشنا می‌شوند و روش کاربست عملی آن در حل مسئله را خواهند آموخت.

اسپرینت حل مسئله و تصمیم‌گیری برای مدیران مپنا بویلر به صورت تعاملی برگزار شد و شرکت‌کنندگان که به صورت گروهی دسته‌بندی شده بودند اقدام به تکمیل کاربرگ‌های حل مسئله خود کردند. نتیجه تکمیل این کاربرگ‌ها در نهایت، راه‌حل‌هایی برای چالش‌های موجود در مپنا بویلر بود.

در این اسپرینت، در نهایت یکی از چهار گروه شرکت‌کننده به نام گروه «هیرو» موفق به کسب مدال شد.

اتاق فرار تفکر خلاق

این دوره آموزشی با برگزاری 4 اتاق فرار تفکر خلاق آغاز شده بود. 28 نفر از مدیران شرکت مپنا بویلر در قالب 4 تیم در روزهای 3 و 4 بهمن در اتاق فرار تفکر خلاق شرکت کردند.

اتاق فرار سازمانی تینکآ، محصول نوآورانه گروه پژوهشی مدیریت راهبردی و عملکرد راچونه با هدف خلق و توسعه سازمان‌های متفکر، طراحی شده است.

این محصول با شبیه‌سازی فضای حل مسئله، شرکت‌کنندگان را وارد داستانی ماجراجویانه می‌کند که در آن باید بتوانند مجموعه‌ای از معماهای مرتبط را با استفاده از سرنخ‌ها و تکنیک‌های تفکر حل کنند و در مدت زمان مشخصی از اتاق، فرار کنند.

به چالش کشیدن مهارت‌های تیمی و فردی افراد در اتاق فرار

اتاق فرار گرچه پدیده‌ای سرگرم‌کننده است اما ابزاری برای تمرین و تیم‌سازی شرکت‌ها و گروه‌های حرفه‌ای نیز خواهد بود چرا که در آن مهارت‌های تیمی و فردی افراد به چالش کشیده شده و ارزیابی می‌شود.

اتاق فرار تینکآ متناسب با سازمان و تیم شرکت‌کننده شخصی‌سازی می‌شود تا تجربه جذاب بازی برای شرکت‌کنندگان استثنایی و به‌یاماندنی باشد.

نگاهی به رزومه دکتر محمد ابویی اردکان

دکتر محمد ابویی اردکان

دکتر محمد ابویی اردکان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، مدرس و رئیس هیئت مدیره گروه پژوهشی راچونه، در مقطع کارشناسی رشته مهندسی برق دانشگاه شریف تحصیل کرد و مقطع کارشناسی ارشد را در رشته مدیریت صنعتی دانشگاه تهران به پایان رساند. وی مدرک دکترای خود را نیز در رشته مدیریت سیستم‌ها از دانشگاه تهران اخذ کرد و هم اکنون دانشیار دانشکده مدیریت و از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران است.

دکتر محمد ابویی اردکان به عنوان قائم مقام دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و رئیس پژوهشکده مدیریت فناوری اطلاعات پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران فعالیت داشته است.

معرفی شرکت مپنا بویلر

شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا، شرکتی است که در زمینه طراحی، تامین، ساخت، نصب و راه‌اندازی انواع بویلرهای بازیافت حرارتی/ تولید همزمان برق و حرارت (CHP)، واترتیوب (پکیج/ صنعتی/ نیروگاهی) و تجهیزات جانبی مرتبط در بخش‌های نیرو، نفت و گاز، پتروشیمی، آب و سایر صنایع در بازارهای داخلی و خارجی به صورت EP و EPC فعالیت می‌کند.

همچنین این شرکت در حوزه تامین آب شرب و صنعتی، طراحی، تامین، ساخت، نصب و راه‌اندازی سیستم‌های پیش تصفیه، تصفیه و شیرین‌سازی با فناوری‌های غشایی از جمله RO و EDI را نیز در گروه مپنا برعهده داشته و آمادگی ارائه پیشنهاد رقابتی به مشتریان را در این زمینه داراست.

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

بازی بُرد

بازی بُرد

کتاب بازی بُرد یک راهنمای جامع برای توسعه استراتژی‌های موفقیت آمیز در تجارت و صنعت است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=14410