سبد خرید 0

وبلاگ

تفکر طراحی سلام گل

از نیازسنجی تا ساخت پروتوتایپ؛ اسپرینت تفکر طراحی در «سلام گل» برگزار شد

اساتید گروه راچونه کارگاه «اسپرینت تفکر طراحی» را با هدف اجرای فرایند طراحی محصول متناسب با نیاز مشتری تیرماه 1401 در مجموعه «سلام گل» شیراز برگزار کردند.زهرا واحد و سمیرا طوفانی‌اصل به عنوان مدرس در این دوره حضور داشتند.

در اسپرینت تفکر طراحی سلام‌گل چه گذشت؟

در این کارگاه سه روزه، ضمن طی شدن گام‌های اجرایی تفکر طراحی برای مجموعه سلام گل، اسپرینت تفکر طراحی برای یکی از پروژه‌های این مجموعه به اجرا رسید؛ پروژه‌ای که یکی از چالش‌های مجموعه سلام گل بود و برای آن راه‌حل‌ها و پروتوتایپ‌هایی تولید شد.

زهرا واحد، دانشجوی دکترای مدیریت رسانه دانشگاه تهران و مدیرعامل گروه پژوهشی راچونه و سمیرا طوفانی اصلی، مشاور تجربه کارکنان همراه اول و طراح و مشاور محصول، سرویس و کسب‌وکار مدرسان اسپرینت تفکر طراحی در این دوره بودند.

 

اسپرینت تفکر طراحی چیست؟

اسپرینت تفکر طراحی یکی از محصولات بسته جامع تفکر یادگیری تینکا است که در گروه پژوهشی مدیریت راهبردی و عملکرد راچونه طراحی شده و شرکت‌کنندگان در آن، یادگیری تفکر طراحی و مایندست آن را در عمل تمرین می‌کنند.

در اسپرینت تفکر طراحی تینکآ که نوعی آموزش تلفیقی است، فرایند طراحی محصول متناسب با نیاز مشتری از مرحله شناخت نیاز تا ساخت پروتوتایپ، پیش می‌رود.

طراحی این کارگاه به گونه‌ای است که شرکت‌کنندگان ضمن کسب دانش و مهارت‌های پایه‌ای تفکر طراحی، با طی کردن مسیر 6 مرحله‌ای، به تمرین عملی طراحی یک سرویس/ محصول با استفاده از چرخه طراحی می‌پردازند.

 

درباره تینکا بیشتر بدانید

تینکآ برنامه جامع یادگیری تفکر، بستری برای یادگیری مهارت‌های تفکر با رویکرد یادگیری در حین عمل است.

تینکآ ۶ اسلوب تفکر تحلیلی، انتقادی، خلاقانه، سیستمی، طراحی و استراتژیک را با استفاده از ابزارهای مختلف و در سطوح مختلف به مدیران، سازمان‌‌ها و افراد آموزش می‌دهد.

برای دانلود بروشور معرفی تینکا و انواع تفکر اینجا را کلیک کنید.

 

معرفی مجموعه سلام گل

مجموعه سلام گل یک موسسه مردم نهاد است که در حوزه مسئولیت اجتماعی و آگاه‌سازی کودکان در امور کشاورزی فعالیت می‌کند و تلاش دارد مهارت‌های مختلف را به کمک کشاورزی به کودکان آموزش دهد.

بیشتر بخوانید: خبر برگزاری کارگاه تفکر طراحی خدمات ویژه صنایع خلاق در حوزه گردشگری

 

تفکر طراحی در راچونه

اگر به مبحث تفکر طراحی علاقه‌مندید از شما دعوت می‌کنیم بخشی از ویدیوی دوره مجازی تفکر طراحی گروه راچونه را که دکتر محمد ابویی اردکان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، در آن درباره تاریخچه تفکر طراحی از دهه ۶۰ تا امروز توضیح می‌دهد مشاهده کنید.

این ویدیو بخش کوتاهی از دوره‌ آموزش مجازی تفکر طراحی از برنامه جامع یادگیری تفکر (تینکا) است که توسط گروه پژوهشی راچونه برگزار می‌شود.

این دوره شامل بیش از 120 دقیقه آموزش است که می‌توانید آن را از وبسایت راچونه خریداری کنید.

rachoone.ir

تفکر طراحی، طراحی خدمت یا کالا متناسب با نیاز مشتری است. شناسایی نیازهای مشتریان و ارائه خدمت یا محصول مطلوب به آنها، رویای هر سازمان و کسب‌و‌کار است. اما چرا سازمان ها به تفکر طراحی نیاز دارند؟ تفکر طراحی به شما و کسب‌و‌کار شما چه کمکی خواهد کرد؟ چگونه می‌توانید از تفکر طراحی به نفع کسب‌و‌کار خود استفاده کنید؟ برای یافتن پاسخ این سوالات می‌توانید از دوره آموزش تفکر طراحی تینکآ استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

بازی بُرد

بازی بُرد

کتاب بازی بُرد یک راهنمای جامع برای توسعه استراتژی‌های موفقیت آمیز در تجارت و صنعت است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=12502