سبد خرید 0

وبلاگ

برگزاری کارگاه تفکر طراحی خدمات گردشگری در دانشگاه تهران

آینده صنعت گردشگری چگونه خواهد بود؟ این سؤال بزرگی است که با شیوع کرونا در ذهن بسیاری از بازیگران این صنعت پر سود در دنیا ایجاد شد. با آغاز زمزمه‌های دنیای بدون کرونا، همچنان این سؤال به قوت خود باقی مانده است. مدل‌های کسب و کار و بازار گردشگری در بلند مدت چه تغییراتی را شاهد خواهند بود؟ این چالش ذهنی ضرورت استفاده از رویکردهای جدید به کسب و کار در صنعت گردشگری را بیش از پیش پر رنگ کرده است. خدمات گردشگری، نیاز به بازطراحی با نگاهی نو دارد و در این مسیر، تفکر طراحی رویکردی مناسب برای پاسخ‌گویی شایسته به چنین نیازی را فراهم می‌کند. تفکر طراحی به افراد و سازمان‌های نوآور این امکان را می‌دهد که بتوانند با وجود همه چالش‌های پیش روی صنعت گردشگری، آینده این صنعت را شکل دهند و خدمات خلاقانه‌ای را طراحی کنند که مبتنی بر نیازهای جدید مشتریان باشد.
با هدف کمک به صنایع خلاق حوزه گردشگری راچونه با همکاری دانشکده گردشگری دانشگاه تهران اقدام به برگزاری دوره حرفه‌ای «تفکر طراحی خدمات ویژه صنایع خلاق حوزه گردشگری» نمود. سطح اول این دوره در روزهای 11 و 12 اسفند 1400 در محل دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد. این کارگاه دو روزه توسط دکتر محمد ابویی اردکان، سمیرا طوفانی اصل و زهرا واحد برگزار شد. شرکت کنندگان در این کارگاه شامل فعالان حوزه گردشگری بودند که در سطوح مختلف این صنعت فعالیت می‌کنند.
در روز اول سطح اول، دکتر محمد ابویی اردکان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ضمن معرفی مفاهیم پایه ای تفکر طراحی، اصول طراحی خدمات را بیان کردند و مثال‌هایی از طراحی خدمات را مورد بررسی قرار دادند. همچنین مصاحبه عمیق و قوم نگاری در تفکر طراحی تمرین شد.
در روز دوم، سمیرا طوفانی اصل، مدیر طراحی خدمات و محصولات همراه اول، مهارت‌های پایه‌ای مورد نیاز یک طراح را بررسی کردند و به تمرین عملی مهارت‌های همدلی و ترسیم پرسونا پرداختند. همچنین در بخش پایانی کارگاه، زهرا واحد، مدیرعامل گروه پژوهشی راچونه، به اهمیت تجربه مشتریان در فرایند تفکر طراحی پرداختند و تکنیک ترسیم نقشه سفر مشتری را همراه با شرکت کنندگان در عمل تمرین کردند.

سطح دوم این کارگاه در قالب یک کارگاه سه روزه در اردیبهشت 1401 برگزار خواهد شد.
دوره تفکر طراحی، یکی از دوره‌های تخصصی برنامه تینکآ، یکی از برنامه‌های آموزشی تخصصی گروه پژوهشی راچونه است. تینکآ، برنامه جامع یادگیری تفکر است که همراستا با شایستگی‌های مهم نیروی انسانی در صنایع مختلف، به آموزش انواع مختلف تفکر، مهارت حل مسئله و تصمیم‌گیری می‌پردازد. خدمات نوین برنامه جامع تینکآ به صورت شخصی‌سازی شده متناسب با ماهیت کار و مسائل صنایع مختلف، سازمان‌ها و شرکت‌‍‌های متقاضی قابل طراحی و اجراست. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص به بخش تینکآ در سایت راچونه مراجعه کنید.

گالری تصاویر

1 Comment

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

نوپای ناب

نوپای ناب

کتاب نوپای ناب به بررسی فرهنگ سازمانی و توانمندسازی انسان‌ها در سازمان‌ها با رویکردی نوین می‌پردازد.
بازی بُرد

بازی بُرد

کتاب بازی بُرد یک راهنمای جامع برای توسعه استراتژی‌های موفقیت آمیز در تجارت و صنعت است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=11626