از آنجایی که چشم انداز کسب و کارها در عصر حاضر به سرعت در حال تکامل است، جلوتر ماندن از منحنیها بسیار مهمتر از همیشه شده است.
تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا بینشهای مهمی را در این باب بررسی کنیم؛ نکاتی که در جهت تقویت نوآوری در کسبوکار برای حفظ مزیت رقابتی مفید خواهد بود.
اگر میخواهید مدیری را به چالش بکشید سوالات زیر را از او بپرسید. اگر هم خودتان مدیر هستید صادقانه و در موقعیتی بدون سوگیری به این سوالات پاسخ دهید.
-
فهرست محتوا
کنجکاو و منتقد هستید؟
در جستجوی ایدههای مبتکرانه و سوالات انتقادی باشید. همکارانتان نباید از کنجکاوی و زیر سوال بردن روالهای معمول بترسند. تفکر خارج از چارچوب همان چیزی است که به آن نیاز دارید.
-
جلسات گروهی برگزار میکنید؟
حس همکاری بین گروههای مختلف را افزایش دهید. فرصت بروز خلاقیت را فراهم کنید. دنبال راهحلهای غیر معمول باشید. جلسات طوفان فکری و جلسات گروهی میتوانند کمک کننده باشد.
-
فناوریهای نوین را رصد میکنید؟
فناوریهای نوین میتوانند صنعت شما را متحول کنند. بر فناوریها مسلط نیستید؟ نگران نباشید. اگر جسارت داشتید و زودتر از رقبایتان سراغش رفتید، برنده رقابت شمایید.
-
نیاز مشتری را میشناسید؟
به طور مداوم با مشتریهایتان در ارتباط باشید، بازخورد بگیرید و از جدیدترین نیازهای آنها باخبر شوید. رویکرد مشتریمحور کمک میکند فرصتهای جدید را از دست ندهید.
-
ریسکپذیر هستید؟
نوآوری اغلب مستلزم انجام ریسکهای حسابشده است. تیم خود را تشویق کنید تا از مناطق امن خود خارج شوند. آنهایی که حسابشده دست به ریسک میزنند مستحق پاداش هستند.
-
برای رشد کارکنانتان سرمایهگذاری میکنید؟
سرمایهگذاری روی کارکنان را فراموش نکنید. فرصت آموزش را برای کمک به رشد شخصی و حرفهای آنها فراهم بیاورید. قطعا کارکنانی با دانش بهروز، راهحلهای نوآورانهتری روی میز میگذارند.
-
استارتآپها را رصد میکنید؟
رصد استارتآپها و فراهم آوردن فرصت همکاری با آنها معاملهای دو سر برد است. دیدگاههای تازه و حتی ایدههای مخرب آنها میتواند به شما کمک کند در خط مقدم صنعت بمانید.
-
با تغییرات سازگار هستید؟
نوآوری یک سفر است تا یک مقصد. خلاق بودن نیازمند داشتن نگرش باز و تمایل به سازگاری است. تک بعدی نباشید. انعطاف به خرج دهید و از تغییر رویکرد خود نترسید.
بیشتر بخوانید: 8 فیلم سینمایی که همه مدیران باید ببینند