سبد خرید 0

وبلاگ

برگزاری مستر کلاس تسهیلگر استراتژی

مستر کلاس تربیت تسهیلگر استراتژی به همت گروه پژوهشی راچونه به سرپرستی دکتر محمد ابویی اردکان در سه روز متوالی در تاریخ 6 تا 8 شهریور ماه از ساعت 9 تا 17 در محل دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار گردید. هدف این دوره آموزشی به عنوان اولین سطح تربیت تسهیل­گر استراتژی، تدوین استراتژی برای یک بنگاه کوچک و متوسط بود. به همین منظور دو مرحله اصلی به عنوان دو میز کار در نظر گرفته شد. در میز شماره یک تحت عنوان “تحلیل و شناخت” بعد از شناخت سازمان و تعیین گروه­های مشتری-محصول گزارشی جهت بررسی ضرورت تدوین استراتژی تهیه گردید. در میز دوم با عنوان “سنتز، برنامه ­ریزی و طراحی” اهداف هر گروه مشتری-محصول تعیین و پس از بررسی استراتژی فعلی، استراتژی­ های مورد نیاز برای تحقق اهداف تدوین گردید. در نهایت موانع پیاده ­سازی استراتژی­ ها شناسایی و اقدامات لازم جهت نهادی­ سازی آنها در فرهنگ سازمانی مشخص گردید.

برای برگزاری این دوره از روش کارگاهی استفاده شد. به این ترتیب که در روز نخست بعد از معرفی دوره و معرفی افراد به یکدیگر، گروه­ هایی تشکیل شد که تا انتهای دوره ثابت بود و افراد فرایند تدوین استراتژی را برای یک شرکت فرضی در این گروه­ ها با یکدیگر تمرین نمودند.

تمرین عملی تدوین یک استراتژی و مواجهه با چالش­های آن با راهبری دکتر ابویی، به همراه حضور تسهیلگرانی که صبورانه پاسخگوی سوالات بودند، با هدف یادگیری عمیق­ تر برای مخاطبین طراحی گردیده بود.

مستر کلاس تسهیلگری استراتژی در سه سطح طراحی شده است:

سطح 1. تدوین استراتژی برای بنگاه­ های کوچک و متوسط

سطح 2. پیاده­ سازی و ارزیابی استراتژی

سطح 3. مهارت­های تسهیلگری

علاقمندان پس از گذراندن این سه سطح در کارگاه ­های تدوین استراتژی برای شرکت­ها به عنوان تسهیلگر شرکت خواهند کرد.

این داستان استراتژی ماست که با دوره آموزشی تدوین استراتژی به عنوان اولین سطح شروع شده است و همچنان ادامه دارد. با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

نوپای ناب

نوپای ناب

کتاب نوپای ناب به بررسی فرهنگ سازمانی و توانمندسازی انسان‌ها در سازمان‌ها با رویکردی نوین می‌پردازد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=1565