سبد خرید 0

وبلاگ

بوت کمپ تفکر طراحی

تجربه بوت‌ کمپ تفکر طراحی تینکآ در 1401 | نگاهی به آنچه گذشت و ادامه سفر یادگیری

بوت‌ کمپ تفکر طراحی تینکآ، سفری پر از یادگیری و تجربه‌های جدید و در راستای مسئولیت اجتماعی گروه راچونه است که در آخرین ماه سال 1401 آغاز شد.

این دوره که با همکاری آزمایشگاه سیاستی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و دیزاین تاک در حال برگزاری است یک دوره عملی آموزش تفکر طراحی به شمار می‌آید که در قالب چند جلسه کارگاه تا اردیبهشت سال 1402 ادامه خواهد یافت.

این دوره از بوت‌ کمپ تفکر طراحی تینکآ با تدریس زهرا واحد، مدرس حوزه تفکر و دانش‌آموخته مدیریت رسانه دانشگاه تهران و با حضور 20 شرکت‌کننده در حال برگزاری است.

مسیر بوت‌ کمپ تفکر طراحی تینکآ

بوت‌ کمپ تفکر طراحی تینکآ با دریافت رزومه و انگیزه‌نامه‌های متعدد از سوی علاقه‌مندان به حضور در این دوره آموزشی آغاز شد؛ مرحله‌ای که نیازمند انتخاب یک گروه 20 نفره بود.

در نهایت نیز مصاحبه‌ با برگزیدگان مرحله نخست، شرکت‌کنندگان نهایی در بوت‌ کمپ تفکر طراحی تینکآ را تعیین کرد.

گام بعدی در مسیر این بوت کمپ، حضور شرکت‌کنندگان در دوره آموزش آفلاین تفکر طراحی با تدریس دکتر محمد ابویی اردکان، عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران بود. آن‌ها این دوره 2 ساعته با مبانی و مفاهیم تفکر طراحی آشنا شدند.

بوت‌ کمپ تفکر طراحی تینکآ دوره‌ای شامل هشت جلسه حضوری است که سه جلسه از آن در روزهای 14، 15 و 21 اسفند ماه سال 1401 برگزار شد.

20 شرکت‌کننده حاضر در این بوت‌ کمپ، در روز نخست کارگاه، یک تمرین سریع تفکر طراحی را انجام دادند تا به صورت کامل با فرایند تفکر طراحی آشنا شوند.

بوت کمپ تفکر طراحی

روز دوم به آموزش مهارت‌های پایه‌ای تفکر طراحی اختصاص داشت و به گونه‌ای پیش رفت که مهارت‌ بصری‌سازی و مهارت همدلی در عمل مورد آموزش و تمرین قرار گرفت.

سومین روز این بوت‌ کمپ نیز به تعیین چالش تفکر طراحی اختصاص داشت. در این روز شرکت‌کنندگان به چهار گروه تقسیم شدند و چالشی ویژه هر گروه تعیین شد. اینگونه بود که اولین گام عملی تفکر طراحی برای گروه‌ها آغاز شد.

هر چهار گروه در ادامه این مسیر، به سراغ مصاحبه‌ها و گردآوری اطلاعات خواهند رفت تا چالش خود را بهتر بشناسند. آن‌ها تا جلسه چهارم فرصت دارند که اطلاعات مورد نیاز خود را جمع‌آوری کنند تا برای ادامه این مسیر، آماده‌ شوند.

بوت کمپ تفکر طراحی

چهارمین جلسه حضوری بوت‌ کمپ تفکر طراحی تینکآ، یکشنبه 27 فروردین 1402 برگزار خواهد شد؛ ضمن اینکه شرکت‌کنندگان 17 فروردین به صورت آنلاین در یک کلاس دو ساعته حضور خواهند یافت.

 

چرا بوت‌ کمپ تفکر طراحی تینکآ؟

شرکت‌کنندگان در بوت‌ کمپ تفکر طراحی تینکآ با رویکرد تفکر طراحی به عنوان روشی برای حل خلاقانه مسائل و نوآوری و مهارت‌های پایه‌ای یک دیزاینر آشنا می‌شوند.

همچنین یاد می‌گیرند چطور مخاطب خود را بشناسند، با او همدلی کرده و اطلاعات لازم را گردآوری کنند. چگونه مسئله و چالش خود را با استفاده از اطلاعات به دست آمده صورت‌بندی مجدد و تعریف کنند.

ایده‌پردازی برای حل مسئله، تهیه سریع پروتوتایپ از ایده‌های موجود و تست و پیاده‌سازی این پروتوتایپ‌ها مباحث دیگری هستند که در این بوت‌ کمپ به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود.

بوت‌ کمپ تفکر طراحی را می‌توان یک برنامه توانمندسازی برای ساخت آینده دانست؛ کارگاهی متفاوت و جذاب که با شرکت در آن علاوه بر یادگیری مهارت‌های پایه‌ای، مباحثی مانند مخاطب‌شناسی، تعریف مسئله، ایده‌پردازی، تهیه نمونه اولیه و تست برای پیاده‌سازی در طراحی یک محصول اعم از کالا یا خدمت را تمرین می‌کنید.

امیدواریم شما شرکت‌کننده بعدی در بوت‌ کمپ تفکر طراحی تینکآ باشید.

گالری تصاویر

بوت‌ کمپ تفکر طراحی

بوت کمپ تفکر طراحی

بوت کمپ تفکر طراحی

بوت کمپ تفکر طراحی

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

کتاب مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک

کتاب مدیریت استراتژیک اثر فرد آر. دیوید یکی از کتاب‌های پرفروش و محبوب در حوزه مدیریت استراتژیک است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=15721