سبد خرید 0

وبلاگ

مسترکلاس استراتژی

گروه راچونه با همکاری آکادمی فرامانی برگزار می‌کند: مسترکلاس استراتژی

درباره مسترکلاس استراتژی

یک ضرب المثل مشهور ژاپنی می گوید: هنگامی که شما از تشنگی می میرید خیلی دیر است که در مورد حفر چاه فکر کنید.

تغییر و تحول بخش اجتناب ناپذیر محیط رقابتی امروز است. همین موضوع استراتژی را در صدر توجه سازمان‌ها قرار داده است. این مسأله در ایران هم به طور ویژه شیوع پیدا کرده و شرکت‌های زیادی به تدوین استراتژی روی آورده‌اند. مسأله امروز سازمان‌های ایرانی استراتژی اثربخش است. استراتژی به عنوان یکی از مفاهیم سرآمد حوزه مدیریت کسب و کار، در ذهن بسیاری از مدیران و عمل ورزان مفهومی پیچیده، ناملموس، و دیریاب تلقی می‌شود. این موضوع باعث شده دانشجویان مدیریت درس استراتژی را همچون صخره ای نفوذ ناپذیر تصور کنند و مدیران شرکت ها راه مناسب رسیدن به استراتژی را استفاده از خدمات مشاورانی بیرون از شرکت در نظر بگیرند.
در جریان پروژه‌های استراتژی، اعم از اینکه پروژه از طریق مشاور بیرونی انجام شود یا از طریق کارشناسان خود سازمان، به تیم‌هایی نیاز است که قابلیت تحلیل و سنتز استراتژی را داشته باشند. در کانون این تیم‌ها افرادی حضور دارند که تسهیل‌گران جلسات برنامه استراتژیک هستند. وظیفه یک تسهیل‌گر استراتژی این است که پروژه استراتژی را به گونه‌ای برنامه‌ریزی نماید که بین طرفین درگیر وفاق ایجاد شود و به شکل‌گیری گفتگوها و ارتباطات چند جانبه در داخل سازمان برای ایجاد فهم مشترک و مدل ذهنی مناسب و شکل‌دهی به استراتژی کمک کند. از یک تسهیل‌گر استراتژی انتظار می‌رود از مهارت‌های فکری لازم برای بخش‌های لازم اعم از تحلیل‌های تخصصی همچون شناخت سازمان، تحلیل‌های مأموریتی، تحلیل محیط، شناخت وضعیت سازمان در محیط رقابتی خود، تولید و عملیاتی سازی استراتژی برخودار باشد.
در مستر کلاس استراتژی تلاش میکنیم مسیر ذهنی سخت و پر فراز و نشیب استراتژی را به مسیری نسبتاً ساده و هموار تبدیل کرده تا شما هم بتوانید در کنار گروه طراحی و تدوین استراتژی شرکت خودتان به شکلی اثربخش و مفید حضور داشته باشید. در این کارگاه با رویکردی عملی همراه با هم طراحی استراتژی را تمرین می‌کنیم و به جای گم شدن در لابه‌لای پیچیدگی‌های مدل‌های متنوع تدوین استراتژی، با زبانی کاربردی تابلوی استراتژی را تکمیل می‌کنیم.
در دوره تربیت تسهیل‌گراستراتژی، دانش و مهارت مورد نیاز برای تسهیل‌گری استراتژی ارائه می‌شود. در پایان این دوره شما قادر خواهید بود با استفاده از مدل و فرم‌های ارائه شده برای یک بنگاه کوچک و متوسط برنامه استراتژیک تدوین نمایید.

وجوه تمایز این دوره

اگر فقط می خواهید در خصوص مفاهیم و تئوری های حوزه استراتژی بیشتر بدانید، در این کارگاه شرکت نکنید!

در مسترکلاس تسهیل‌گری، استراتژی را در عمل یاد می‌گیرید. مسترکلاس استراتژی شما را به عنوان یک تسهیل گر استراتژی آماده می کند تا برای یک بنگاه کوچک و متوسط استراتژی بنویسید. قبل از ورود به کارگاه آستین ها را بالا بزنید، چرا که قرار است روی میز تحلیل و شناخت و میز سنتر و طراحی دست به کار شوید و تدوین استراتژی را تمرین کنید. در طول کارگاه اطلاعات یک شرکت در اختیار شما قرار میگیرد و گام به گام در کنار هم تدوین استراتژی را تمرین می‌کنیم. مهم‌ترین ویژگی‌های دوره تربیت تسهیل‌گر استراتژی در چهار نکته نهفته است:

مستر کلاس تسهیلگری استراتژی، کارگاهی عملی برای یادگیری است. این دوره تعاملی، آزمایشگاهی برای تمرین طراحی، تحلیل و سنتز استراتژی است و با استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن، تجربه‌ای واقعی برای تدوین استراتژی را برای شما خلق می‌کنیم. در این مستر کلاس به بینش شما رو در کسب و کار  عمق می بخشیم و مهارت یادگیریِ یادگیری را در شما تقویت می‌کنیم.

scaled

مخاطبان دوره

  • علاقمندان به مشاوره حوزه استراتژی
  • کسانی که در حال حاضر مشاور استراتژی هستند و تمایل دارند با استراتژی بنگاه‌های کوچک و متوسط بیشتر آشنا شوند.
  • مدیران و کارکنان بنگاه‌های کوچک و متوسط که ضرورت تدوین استراتژی را برای بنگاه خود احساس می‌کنند.

مدت دوره

دوره تربیت تسهیل‌گر استراتژی طی سه روز (24 ساعت) و به صورت کارگاهی تشکیل خواهد شد. فضای کارگاه به گونه‌ای انتخاب شده است که کارگاه با رعایت پروتکل‌های ایام کرونا برگزار شود.

زمان و مکان برگزاری

6،7 و 13 اسفند 1400

مکان: تهران، خیابان فاطمی، خیابان حجاب، جنب کانون پرورش فکری، هتل ورزش

شرایط شرکت در دوره

برخورداری از یکی از شرایط زیر:

  • دارا بودن مدرک حداقل کارشناسی در یکی از گرایش های رشته مدیریت و یا مهندسی صنایع و یا کارشناسی ارشد شاخه های مدیریت یا MBA
  • گذراندن حداقل یک درس با موضوع مدیریت استراتژیک در دوره‌های دانشگاهی و یا شرکت در دوره‌های تخصصی مرتبط با استراتژی
  • تجربه حضور در کارگاه‌های تدوین استراتژی در سطح سازمانی مربوط به محل خدمت
  • حداقل سه سال سابقه مدیریت

هزینه شرکت در دوره

هزینه شرکت در دوره مسترکلاس استراتژی 51،000،000 تومان می‌باشد.

مدرس دوره

دکتر محمد ابویی اردکان، عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت تهران بیش از 18 سال است که در حوزه استراتژی به تدریس و مشاوره مشغول است. عضویت در هیأت مدیره شرکت‌های بورسی، مشاوره و اجرای پروژه‌های استراتژی در صنایع سرمایه‌گذاری، بانکداری الکترونیک، معدنی، آموزشی و پژوهشی از جمله سازمان بورس، بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران، خدمات انفورماتیک، داده‌پردازی ایران، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و خدمات انفورماتیک نوین کیش از سوابق ایشان در حوزه مدیریت استراتژیک است.

این دوره آموزشی به پشتوانه تجربه سال‌ها مشاوره به مدیران ارشد و انجام پروژه‌های متعدد برنامه‌ریزی استراتژیک به عنوان گامی در جهت تربیت متخصصان حوزه استراتژی طراحی شده است. متخصصانی که هم استراتژی را می‌فهمند و هم توانمندی لازم را دارا می‌باشند.

لینک به صفحه مستر کلاس

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09129535265 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

بازی بُرد

بازی بُرد

کتاب بازی بُرد یک راهنمای جامع برای توسعه استراتژی‌های موفقیت آمیز در تجارت و صنعت است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=11529