سبد خرید 0

وبلاگ

پوستر اسپرینت تفکر طراحی

«اسپرینت تفکر طراحی؛ خدمات ویژه صنایع خلاق حوزه گردشگری» برگزار می‌شود

اسپرینت تفکر طراحی؛ خدمات ویژه صنایع خلاق حوزه گردشگری روزهای 3 و 4 اسفندماه با تدریس دکتر محمد ابویی اردکان، زهرا واحد و سمیرا طوفانی اصل در دانشکده گردشگری دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به شرکت‌کنندگان در پایان این دوره، گواهینامه رسمی از دانشکده گردشگری دانشگاه تهران ارائه خواهد شد.

اهمیت اسپرینت تفکر طراحی خدمات ویژه صنایع خلاق حوزه گردشگری

اسپرینت تفکر طراحی گردشگری

آینده صنعت گردشگری چگونه خواهد بود؟ این سوال بزرگی است که با شیوع کرونا در ذهن بسیاری از بازیگران این صنعت پرسود در دنیا ایجاد شد و با آغاز زمزمه‌های دنیای بدون کسب و کار و بازار گردشگری در بلندمدت چه تغییراتی را شاهد خواهند بود؟

این چالش ذهنی ضرورت استفاده از رویکردهای جدید به کسب و کار در صنعت گردشگری را بیش از پیش پررنگ کرده است.

خدمات گردشگری، نیاز به بازطراحی با نگاهی نو دارد و در این مسیر، تفکر طراحی رویکردی مناسب برای پاسخ‌گویی شایسته به چنین نیازی را فراهم می‌کند.

تفکر طراحی به افراد و سازمان‌های نوآور این امکان را می‌دهد که بتوانند با وجود همه چالش‌های پیش روی صنعت گردشگری، آینده این صنعت را شکل دهند و خدمات خلاقانه‌ای را طراحی کنند که مبتنی بر نیازهای جدید مشتریان باشد.

اسپرینت تفکر طراحی چیست؟

اسپرینت تفکر طراحی دانشکده گردشگری

در این دوره آموزشی که در دو سطح برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان ضمن آشنایی با مبانی تفکر طراحی، با استفاده از رویکرد یادگیری حین عمل و استفاده از تکنیک‌های بازی‌وارسازی، تکنیک‌های تفکر طراحی در خدمات را فراگرفته و مهارت‌های پایه‌ای لازم برای استفاده از این نوع تفکر کاربردی در صنعت گردشگری را کسب می‌کنند و فرایند طراحی را در عمل تمرین می‌کنند.

در اسپرینت تفکر طراحی چه می‌آموزیم؟

سرفصل‌های اسپرینت تفکر طراحی عبارتند از:

  • آشنایی با اصول و قوانین طراحی و مهارت‌های مورد نیاز یک طراح
  • کشف و شناخت فضای مسئله و ذینفعان اصلی
  • تجزیه و تحلیل دیتا و بازتعریف مسئله
  • ایده‌پردازی خلاقانه و تفکر واگرا برای رسیدن به راهکارها
  • ساخت نمونه اولیه از راهکارها و آزمایش آن با کاربر واقعی
  • پیاده‌سازی راه حل انتخاب‌شده

سطح اول، کارگاهی دو روزه است که طی آن شرکت‌کنندگان با مفهوم تفکر طراحی آشنا می‌شوند و مهارت‌های پایه‌ای مورد نیاز برای طراحی خدمات گردشگری را فرا می‌گیرند.

سطح دوم، به اسپرینت طراحی در سه روز اختصاص دارد. اسپرینت، کارگاهی پروژه‌محور است که فرایند ابتدا تا انتهای تفکر طراحی برای یک چالش حوزه گردشگری توسط شرکت‌کنندگان و با راهنمایی اساتید انجام می‌شود.

در روز اول اسپرینت، شرکت‌کنندگان با موضوع اسپرینت آشنا شده و مرحله کشف را آغاز می‌کنند.

پس از آن چند روز به گروه‌ها فرصت داده می‌شود اطلاعات لازم برای پیشبرد اسپرینت را گردآوری کنند. در روز دوم و سوم، مراحل بازتعریف مسئله، ایده‌پردازی، پروتوتایپ و تست در عمل تمرین می‌شود.

اسپرینت حل مسئله با مشارکت همزمان دکتر محمد ابویی اردکان، زهرا واحد و سمیرا طوفانی اصل اساتید برگزار می‌شود و اساتید علاوه بر تدریس، به عنوان منتور در کنار گروه‌ها فعالیت می‌کنند.

 

  • علاقه‌مندان به مبحث تفکر طراحی می‌توانند برای آشنایی با مفاهیم و تکنیک‌های این حوزه، از دوره آموزش مجازی گروه راچونه استفاده کنند.

دوره آموزش مجازی تفکر طراحی

 

شرایط ثبت‌نام در اسپرینت تفکر طراحی

علاقه‌مندان به حضور در اسپرینت تفکر طراحی و کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره می‌توانند با شماره‌های زیر تماس بگیرند:

۰۲۱۶۶۴۷۰۳۵۱
۰۲۱۸۶۰۹۳۴۰۶
۰۲۱۴۳۶۳۱
۰۹۰۲۱۲۳۱۸۲۸

 

نگاهی به رزومه مدرسان اسپرینت تفکر طراحی

دکتر محمد ابویی اردکان

دکتر محمد ابویی اردکان که رئیس هیئت مدیره و از اساتید گروه پژوهشی راچونه است، در مقطع کارشناسی رشته مهندسی برق دانشگاه شریف تحصیل کرد و مقطع کارشناسی ارشد را در رشته مدیریت صنعتی دانشگاه تهران به پایان رساند. وی مدرک دکترای خود را نیز در رشته مدیریت سیستم‌ها از دانشگاه تهران اخذ کرد و هم اکنون دانشیار دانشکده مدیریت و از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران است.

 

زهرا واحد بوت کمپ تفکر طراحی

زهرا واحد، مدیرعامل گروه پژوهشی راچونه و دانشجوی دکترای رشته مدیریت رسانه دانشگاه تهران، تدریس در این بوت‌کمپ تفکر طراحی را بر عهده دارد.

وی که مدرس تفکر طراحی در گروه پژوهشی راچونه است پیش از این در کارگاه‌ها و اسپرینت‌های تفکر طراحی متعددی حضور داشته است.

samiratoofani اسپرینت تفکر طراحی

سمیرا طوفانی اصلی، مشاور تجربه کارکنان همراه اول و طراح و مشاور محصول، سرویس و کسب‌وکار نیز یکی دیگر از مدرسان اسپرینت تفکر طراحی در این دوره است که تجربیات متعددی در حوزه تفکر طراحی و تدرس آن در کارنامه خود دارد.

 

تفکر طراحی در دوره‌های گذشته

شما از طریق ویدیوی زیر می‌توانید با فضای برگزاری اسپرینت حل مسئله تینکآ بیشتر آشنا شوید و نظرات شرکت‌کنندگان در یکی از این دوره‌های آموزشی را ببینید و بشنوید:

 

1 Comment

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

نوپای ناب

نوپای ناب

کتاب نوپای ناب به بررسی فرهنگ سازمانی و توانمندسازی انسان‌ها در سازمان‌ها با رویکردی نوین می‌پردازد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=14244