سبد خرید 0

وبلاگ

بازی سازمانی

رقابت چالشی مدیران بانک سپه در 2 بازی‌ آموزشی تینکآ

اتاق فرار تفکر خلاق و بردگیم تفکر استراتژیک تینکآ برای مدیران بانک سپه به طور همزمان برگزار شد. این دو بازی‌ آموزشی از پرطرفدارترین دوره‌های آموزشی گیمیفای‌شده گروه راچونه هستند که تاکنون برای سازمان‌های مختلفی به اجرا رسیده‌اند.

23 نفر از مدیران بانک سپه روز چهارشنبه، 6 اردیبهشت 1402، بعد از تقسیم شدن به گروه‌های مختلف، در دو بازی‌ آموزشی اتاق فرار و یک سانس بردگیم تفکر استراتژیک شرکت کردند.

در این روز دو گروه هفت نفره در اتاق‌های فرار تینکآ محبوس شدند و برای یافتن کلید با هم به رقابت پرداختند. ضمن اینکه یک گروه 9 نفره نیز تلاش کردند چالش‌های بردگیم تفکر استراتژیک را حل کنند.

هدف این بازی‌ها که توسط گروه راچونه طراحی شده، تقویت مهارت‌های تفکر در راستای حل مسئله سازمانی و تصمیم‌گیری مدیریتی است.

در اتاق فرار تینکآ چه گذشت؟

بازی‌ آموزشی اتاق فرار بانک سپه

اتاق فرار تفکر خلاق تینکآ، با عنوان بازی تهران آکنیت، یک بازی‌ آموزشی جدی است که به صورت گروهی انجام می‌شود.

تجربه مدیران بانک سپه در این اتاق فرار بدین گونه بود که 14 شرکت‌کننده این بازی‌ آموزشی به دو گروه تقسیم شدند و به طور همزمان وارد اتاق فرار تینکآ شدند… تجربه‌ای که برای آن‌ها علاوه بر گذراندن ساعاتی پر از تفکر و هیجان، تقویت مهارت تفکر و حل مسئله را به همراه داشت. این دو گروه به طور همزمان وارد اتاق‌های فرار جداگانه شدند و معماها و ماموریت‌های مختلفی را حل کردند.

در نهایت نیز گروهی که در مدت زمان کمتری توانسته بود کلید فرار از اتاق را پیدا کند به عنوان برنده معرفی شد.

بهترین رکورد از نظر زمان خروج از اتاق فرار تینکآ متعلق به شرکت‌کنندگان «شبکه کانون‌های تفکر ایران» (ایتان) است که 27 دی ماه 1401 مهارت‌های تفکر خود را در این بازی آموزشی محک زده بودند.

بیشتر بخوانید: روز پرهیجان تینکآیی در اتاق فرار | ثبت رکورد جدید توسط اعضای «ایتان»

 

اتاق فرار تینکآ چه مهارت‌هایی را در شما تقویت می‌کند؟

بازی‌ آموزشی اتاق فرار بانک سپه

شرکت‌کنندگان در اتاق فرار تینکآ، ضمن آشنا شدن با تکنیک‌های حل مسئله، آن‌ها را برای گذر از معماها به کار بردند و مهارت‌های تفکر و خلاقیت خود را به چالش کشیدند.

شنیدن فعال، مدیریت ابهام، انتخاب و تطبیق استراتژی، همکاری و حل تعارض، مدیریت بحران، ایده‌پردازی گروهی برخی از مهارت‌های فردی و گروهی هستند که در اتاق فرار تفکر خلاق، در حین بازی و گذراندن لحظاتی پر هیجان تقویت می‌شود.

تصور کنید هفت شخصیت متفکر خلاق شهر آکنیت برای ماموریتی به تهران اعزام شده‌اند. در تهران حوادث زنجیره‌ای و عجیبی رخ داده است که دایره جنایی نمی‌تواند با روش‌های معمول، آن را رازگشایی کند. آن‌ها نیاز به کمک تیمی خلاق دارند، بنابراین به دایره حل مسئله خلاق شهر آکنیت درخواست کمک داده‌اند.

شرکت‌کنندگان در بازی اتاق فرار باید به عنوان متفکران بزرگ تاریخ نقش‌آفرینی کنند و با قدرت تفکر خود، پرده از راز خلافکاران این شهر بگشایند.

زهرا واحد، روزبه امیری، احمد رحیمی و المیرا صابرنعیمی اعضای گروه راچونه بودند که دو سانس اتاق فرار را برای مدیران بانک سپه اجرا کردند.

بازی آموزشی بانک سپه

تجربه مدیران بانک سپه در بردگیم تفکر استراتژیک

همزمان با اجرای دو اتاق فرار در ساختمان آموزش بانک سپه، 9 نفر از مدیران بانک سپه در بردگیم تفکر استراتژیک تینکآ شرکت کردند؛ یک بازی‌ آموزشی که با هدف تقویت مهارت‌های تفکر استراتژیک، کار گروهی، مذاکره، مدیریت بحران و مدیریت زمان برگزار می‌شود.

این بازی‌ آموزشی صبح روز چهارشنبه 6 اردیبهشت برگزار شد و به مدت 4 ساعت به طول انجامید.

دکتر وحید محمدی و محسن محمودیان اجرای بردگیم تفکر استراتژیک تینکآ را بر عهده داشتند.

شرکت‌کننده‌ها طی این بازی با چالش‌های مختلف مدیریت شهر و قوانین بازی مواجه شدند؛ چالش‌هایی که آن‌ها را با بحران‌ها و فرصت‌های تصمیم‌گیری استراتژیک روبه‌رو کرد.

 

مزایای استفاده از بازی‌ آموزشی در تقویت انواع تفکر

تینکآ برای تقویت تفکرهای شش‌گانه با استفاده از تئوری‌های بازی‌وارسازی (گیمیفیکیشن) در آموزش سازمان‌ها، بازی‌هایی را طراحی کرده است که سبب ارتقای کیفیت برگزاری دوره‌های آموزش و بهسازی کارکنان مطابق با شیوه‌های جدید سازمان‌های موفق در دنیا می‌شود.

برای تقویت مهارت‌های تفکر در راستای حل مسئله سازمانی و تصمیم‌گیری مدیریتی، ما شما را به سفری در دنیایی متفاوت می‌بریم تا بتوانید در یک فضای جذاب و پویا مهارت‌های تصمیم‌گیری را با تمرکز بر مسائل سازمانی خودتان تقویت کنید.

بازی‌ آموزشی فرصت آزمایش و تقویت مهارت‌های تفکر استراتژیک را برای مدیران و رهبران آینده فراهم می‌آورد و با استفاده از تکنیک‌ها و مفاهیم تفکر استراتژیک به تقویت تفکر استراتژیک آن‌ها کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

کتاب مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک

کتاب مدیریت استراتژیک اثر فرد آر. دیوید یکی از کتاب‌های پرفروش و محبوب در حوزه مدیریت استراتژیک است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=16009