سبد خرید 0

وبلاگ

بررسی مفهوم پدیدارشناسی در راچونه

جلسه بررسی مفهوم پدیدارشناسی و ریشه های آن در تاریخ 23 آبان ماه سال جاری با حضور جناب آقای مهندس کیانی در گروه راچونه برگزار شد. آقای مهندس کیانی، دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه علامه بوده و در حال حاضر عضو هیئت علمی مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران هستند.

آقای مهندس کیانی برای بررسی علم پدیدارشناسی ابتدا از استعاره غار ارسطو استفاده کرده و از این طریق تفاوت مفاهیم “بود” و “نمود” را تشریح کردند. طبق نظر ایشان این دو مفهوم اساس فلسفه پدیدارشناسی را شکل می دهد. سپس بیان کردند “پدیدار شناسی علم بررسی پدیدارهاست از آن جهت که اول شخص تجربه می کند، درباره شرایط امکان وقوع تجربه (یا همان شرایط استعلایی) است، درباره معنا یا تصویر یا تصور چیزی است که وارد آگاهی می شود.” همچنین بیان کردند “پدیدارشناسی سه نوع است: پدیدارشناسی با توجه به تجربه گذشته، با توجه به بافت و زمینه، با توجه به شرایط امکان”.

در نهایت ایشان کتاب “تهوع” ژان پل سارتر را نمونه داستانی خوبی از فلسفه پدیدارشناسی دانسته و برای درک بهتر این موضوع مطالعه این کتاب را به همه دوستداران فلسفه توصیه نمودند.

2 Comments

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

بازی بُرد

بازی بُرد

کتاب بازی بُرد یک راهنمای جامع برای توسعه استراتژی‌های موفقیت آمیز در تجارت و صنعت است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=1337