سبد خرید 0

وبلاگ

برگزاری جلسه دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد با موضوع “بررسی مدل های ذهنی مدیران بنگاه های اقتصادی در صنایع لبنیات در فرایند تفکر استراتژیک”

دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد با موضوع “بررسی مدل های ذهنی مدیران بنگاههای اقتصادی در صنایع لبنیات در فرایند تفکر استراتژیک” روز چهارشنبه 11 بهمن ماه ساعت 11 تا 12 در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

دکتر محمد ابویی اردکان راهنمایی این پایان نامه را در کنار دکتر آرین قلی پور به عنوان استاد مشاور بر عهده داشتند.

در ابتدای جلسه سرکار خانم ندافی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی-گرایش منابع انسانی ضرورت بررسی این موضوع را بیان و سپس فرایند انجام پژوهش و یافته های حاصل را تشریح کردند.

ایشان در مورد ضرورت موضوع توضیح دادند که “در سال­ های اخیر توجه بسیاری از محققان برای شناخت استراتژی به جنبه ­های شناختی و ساختارهای ذهنی مدیران معطوف شده است و برای اینکه با نحوه شکل­ گیری و پیدایش استراتژی­ ها آشنا شوند باید به سراغ ذهن استراتژیست­ ها بروند و به نوعی به رمزگشایی این جعبه سیاه بپردازند. در حققیت ساختارها یا مدل­های ذهنی مدیران ساده ­شدة واقعیت­ های پیچیده هستند و در طول زمان براساس تجربه­ ها، ادراک، باورها و دانش شان شکل گرفته است. این مدل­های ذهنی به مدیران کمک می­ کنند تا در مواجه با شرایط نامطمئن و مبهم، محیط استراتژیک را درک کنند، عوامل موفقیت کلیدی را شناسایی کنند، جایگاه رقابتی شرکت را در یک سیستم کلان کسب و کار درک کنند و پاسخی مناسب برای مسائل استراتژیک پیدا کنند و به این ترتیب به مزیت رقابتی پایداری دست­ یابند.”

با این توضیحات ایشان هدف پژوهش را «آشنایی با فرایند تفکر استراتژیک با در نظر گرفتن جنبه ­های شناختی و ساختارهای ذهنی مدیران و همچنین بررسی شباهت میان فرایند تفکر مدیران» ذکر کردند.

روش گردآوری داده ­ها در این پژوهش مصاحبه ­های نیمه ساختاریافته و به کمک تکنیک استخراج استعاره ­ای زالتمن ZMET است که با 18 مدیر از دو شرکت صنعت لبنیات مصاحبه ­هایی انجام شده است. روش تحلیل یافته ­ها طبق دستورالعمل تکنیک ZMET، براساس رویکرد نوخاسته نظریه داده بنیاد است.

بر اساس نتایج به دست آمده از این پژوهش مدیران یک شرکت از مدل ذهنی مشترکی در فرایند تفکر استراتژیک استفاده می­ کنند که این شباهت می ­تواند به دلیل ارتباطات و تجربه کاری مشترک آن­ها باشد. به ­علاوه با مقایسه مدل ذهنی مشترک در دو شرکت شباهت معنی داری در فرایند تفکر آنان پیدا نشد اما میان ساختارهای ذهنی مدیران دو شرکت شباهت­ هایی وجود دارد.

بعد از ارائه این توضیحات، دکتر مجتبی امیری به عنوان استاد داور، سوالاتی را در مورد ادبیات پژوهش و تعریف دقیق تفکر استراتژیک و سپس روش استخراج داده ها از مصاحبه ها مطرح کردند.

در نهایت با بررسی پایان نامه توسط اساتید، نمره 20 از 20 به این پایان نامه اختصاص داده شد.

فایل ارائه این پایان نامه را می توانید از لینک زیر دانلود بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

کتاب مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک

کتاب مدیریت استراتژیک اثر فرد آر. دیوید یکی از کتاب‌های پرفروش و محبوب در حوزه مدیریت استراتژیک است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=1264