سبد خرید 0

وبلاگ

شما به یک استراتژی نوآوری نیاز دارید

عنوان مقاله ( فارسی):  شما به یک استراتژی نوآوری نیاز دارید

عنوان مقاله (انگلیسی):  You Need an Innovation Strategy

Pisano, Gary P. 2015. “You Need an Innovation Strategy.” Harvard Business Review.

تلخیص: فاطمه واشقانی فراهانی

خلاصه مقاله:

چرا طرح‌های نوآوری اغلب شکست می‌خورند؟ پیسانو معتقد است دلایل این مسئله، از شکست در اجرا بسیار عمیق‌تر است. حتی شرکت‌های موفق هم این شکست را تجربه می‌کنند. نویسنده به طرح این مسئله می‌پردازد که اگر نوآوری خوبی داشته باشیم مقلدان از ما تقلید خواهند کرد. در این مقاله انواع استراتژی نوآوری موردمطالعه قرارگرفته است و بیان می‌شود که با شفاف‌سازی استراتژی نوآوری می‌توان بر مشکلات سازمان فائق آمد. در ادامه به‌تمامی این مسائل پرداخته‌شده و راه‌حل‌هایی برای آن‌ها ارائه‌شده است.

به نظر نویسنده راه‌حل این است که مدیران یک استراتژی نوآوری تعریف کنند تا مشخص کند تلاش‌های مبتکرانه شرکت چگونه از استراتژی کلی حمایت خواهد کرد. با کمک استراتژی نوآوری می‌توان دریافت که کدام نوآوری ارزش بیشتری دارد. یک مثال خوب از دوام طولانی استراتژی کاری و نوآوری را می‌توان در کورنینگ دید، یک تولیدکننده پیشرو در زمینه قطعات تخصصی الکترونیکی که در نمایشگرها، سیستم های ارتباط از راه دور، محصولات زیست محیطی و ابزارهای علوم زیستی استفاده می‌شوند. این شرکت یکی از معدود شرکت‌هایی است که آزمایشگاه R&D متمرکز دارد. در بسیاری از تحقیقات پایه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کند. (سرمایه‌گذاری‌های کلان در پژوهش‌های بلندمدت در قسمت R&D) استراتژی کورنینگ در مورد همه صدق نمی‌کند و پرمخاطره است. در این مقاله بیان‌شده است که همانند هر استراتژی خوبی، شیوه توسعه استراتژی نوآوری نیز باید با درک و بیان اهداف خاص آغاز شود که به شرکت در دستیابی به مزیت رقابتی پایدار کمک کند. به‌طور مثال «ما باید نوآوری داشته باشیم تا ترقی کنیم» استراتژی نیست. نوآوری می‌تواند به شیوه‌های متعددی ایجاد ارزش کند. ممکن است عملکرد یک محصول را بهتر کند یا استفاده از آن را آسان‌تر کند یا آن را قابل‌اطمینان‌تر، بادوام‌تر، ارزان‌تر و غیره کند.

ازنظر نویسنده نوآوری‌هایی که ایجاد ارزش می‌کنند به همان سرعتی که مشتریان را جذب می‌کنند همان‌قدر سریع هم مقلدان را جذب می‌کنند. شرکت‌ها باید به این بی اندیشند که با چه دارایی‌ها، توانایی‌ها، محصولات یا سرویس‌های تکمیلی می‌توانند مانع جذب مشتریانشان به رقبا شوند و موقعیت خود را در اکوسیستم قوی نگه‌دارند. یکی از بهترین راه‌های حفظ توافق بر سر قدرت در اکوسیستم و کند کردن تقلیدگرها، ادامه به سرمایه‌گذاری در نوآوری است. استراتژی نوآوری یک شرکت باید مشخص کند چطور انواع مختلف نوآوری (نوآوری فنّاوری و نوآوری مدل تجاری) در استراتژی تجاری می‌گنجند و چه منابعی باید به هرکدام اختصاص یابد تا شرکت ارزشی را ایجاد و برای خود حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

کتاب مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک

کتاب مدیریت استراتژیک اثر فرد آر. دیوید یکی از کتاب‌های پرفروش و محبوب در حوزه مدیریت استراتژیک است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=1134