سبد خرید 0

وبلاگ

ایجاد فرهنگ مشوق تفکر استراتژیک

[av_image src=’http://www.rachoone.com/wp-content/uploads/2017/09/Building-a-Culture-That-Encourages-Strategic-Thinking.png’ attachment=’1144′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]
عنوان مقاله ( فارسی): ایجاد فرهنگ مشوق تفکر استراتژیک

 عنوان مقاله (انگلیسی): Building a Culture That Encourages Strategic Thinking

 Goldman, Ellen. F. and Andrea Casey. 2010. Building a Culture That Encourages Strategic Thinking. Leadership and Organizational Studies, Vol. 17 No. 2: pp. 119- 128.

تلخیص: سمیه ملک مکان

خلاصه مقاله:

ایجاد فرهنگ مشوق تفکر استراتژیک عنوان مقاله‌ای است که تفکر استراتژیک را به‌عنوان یک قابلیت فردی رهبری برای سطوح سازمانی مختلف لازم می‌داند و فقدان آن را مخرب اصلی عملکرد سازمانی نام می‌برد.  تجربیات کاری مشخص می‌توانند به توسعه توانایی فردی در تفکر استراتژیک کمک کنند. فرهنگ اما در میان دیگر عوامل سازمانی، هم در محدودیت و هم در تشویق آن هم‌افزایی‌ها تأثیرگذار است. رهبران به‌عنوان سازندگان و تغییردهندگان فرهنگ، نقش بسزایی در حداکثر کردن ارتباط بین فرهنگ‌سازمانی و فرایند یادگیری تفکر استراتژیک دارند. برخی معتقدند فرهنگ، حرفه رهبر است و این مسئولیت آن‌ها را از مدیران متمایز می‌کند. مجموعه‌ای از آموزش‌های رسمی، فعالیت‌های مترقی و ابتکارات یادگیری خود هدایت‌شونده مهارت‌های تقویت تفکر استراتژیک پیروان را در اختیار رهبران قرار می‌دهد. ایجاد یک فرهنگ حامی تفکر استراتژیک تلاشی مهم است که نیازمند منابع سازمانی، بین فردی و فردی است. گفتنی است شکست در ایجاد آن، فرهنگ را به دست تقدیر می‌سپارد.

در ادامه، مقاله به مدلی پویا از چگونگی توسعه تفکر استراتژیک اشاره می‌کند. همچنین تعدادی از فعالیت‌هایی را که رهبران و مدیران می‌توانند به‌منظور تشویق تفکر استراتژیک در سازمان بر عهده گیرند معرفی می‌نماید. برخی از این فعالیت‌ها در زیر می‌آید:

1.درک خود به‌عنوان یک متفکر استراتژیک و ضعف‌ها و قوت‌ها.

2.کمک به دیگران برای درک عادت‌ها و کارهایی که به تفکر استراتژیک مربوط است.

3.ضمیمه کردن تجربیات کاری در برنامه‌های توسعه فردی پیروان که به توسعه توانایی تفکر استراتژیک کمک می‌کند.

4.حداکثر کردن ارزش فرایندهای سازمانی مانند برنامه‌ریزی استراتژیک و پایش با تضمین به نمایش گذاشتن ویژگی‌هایی که تفکر استراتژیک را تشویق می‌کند.

5.ارتقای چندسانی گروهی و تسهیم قدرت.

6.استفاده از ساختارها و فرایندهای سازمانی برای تغییر ویژگی‌های سازمانی که تفکر استراتژیک را محدود می‌کند.

[/av_textblock]

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

بازی بُرد

بازی بُرد

کتاب بازی بُرد یک راهنمای جامع برای توسعه استراتژی‌های موفقیت آمیز در تجارت و صنعت است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=1143