سبد خرید 0

وبلاگ

یک مدل جدید از شایستگی تفکر استراتژیک

[av_image src=’http://www.rachoone.com/wp-content/uploads/2017/09/3-495×400.jpg’ attachment=’1108′ attachment_size=’portfolio’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

عنوان مقاله (فارسی): یک مدل جدید از شایستگی تفکر استراتژیک

عنوان مقاله (انگلیسی): A new model of strategic thinking competency

Polboon Nuntamanop Ilkka Kauranen Barbara Igel, (2013),”A new model of strategic thinking competency”,Journal of Strategy and Management, Vol. 6 Iss 3 pp. 242 – 264

تلخیص: فرشته محمدی

خلاصه مقاله:

  • خلاصه‌ای از مبانی نظری

این مقاله به دنبال ارائه مدل جدیدی از ویژگی‌های تفکر استراتژیک است. مدل شایستگی تفکر استراتژیک چارچوبی برای توسعه تفکر استراتژیک در میان مدیران و رهبران ارائه می‌نماید و ازجمله مهم‌ترین کاربردهای آن می‌توان به استفاده از مدل برای طراحی برنامه‌های آموزشی مناسب به‌منظور تربیت متفکران استراتژیک اشاره کرد.

  • سؤال‌ها و یا فرضیه‌های تحقیق

پژوهش درصدد پاسخ به این سؤال است که چگونه قابلیت‌های تفکر استراتژیک از طریق تأثیر بر فرمول‌بندی و اجرای استراتژی نهایتاً عملکرد کسب‌وکار را بهبود می‌بخشد.

  • روش تحقیق

در این تحقیق از گراندد تئوری استفاده شده و داده‌ها با مرور ادبیات و مشاهده و مصاحبه عمیق و بررسی اسناد مرتبط، جمع‌آوری‌شده‌اند. (نمونه شامل مدیران 11 صنعت در حال رشد در تایلند)

  • یافته‌ها و نتایج

نهایتاً 7 ویژگی تفکر استراتژیک به شرح مدل ذیل شناسایی‌شده است.

[/av_textblock]

[av_image src=’http://www.rachoone.com/wp-content/uploads/2017/09/A-new-model-of-strategic-thinking-competency.png’ attachment=’1107′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

استراتژی 5p مینتزبرگ

هنری مینتزبرگ اغلب با مدل 5p  شناخته می‌شود؛ مدلی که شامل پنج رویکرد متفاوت برای تدوین استراتژی است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=1106