سبد خرید 0

وبلاگ

اقدامات رهبری استراتژیک و موفقیت رهبران در دانشگاه‌های مالزی و آمریکا

عنوان مقاله (فارسی): اقدامات رهبری استراتژیک و موفقیت رهبران در دانشگاه‌های مالزی و آمریکا

عنوان مقاله (انگلیسی):Strategic Leadership Actions and Success of Leaders in Malaysian and American Universities 

Malmuzzammil و Yasin and Lokman Mohd Tahir.2013. Strategic Leadership Actions and Success of Leaders in Malaysian and American Universities. International Journal of Humanities and Social Science Invention,2319 – 7714

تلخیص: فرشته محمدی 

خلاصه مقاله:

  • خلاصه‌ای از مبانی نظری

Pisapia معتقد است که رهبران بنا به دلایل زیر در محیط متلاطم و پیچیده امروز شکست می‌خورند:

1- آموزش و طرز تفکر آن‌ها مبتنی بر تفکر خطی است، چیزی که در دنیای امروز جواب نمی‌دهد.

2- آن‌ها قادر به شناسایی نیروهای اجتماعی و نهادی حیاتی مؤثر بر محیط خود و سازمانشان نیستند.

3- درک آن‌ها از تغییر نیز یک مفهوم خطی است، درنتیجه به استفاده بیش‌ازحد از پارامترهای کمی در سنجش فرایند تغییر و برنامه‌ریزی عقلانی برای موفقیت متکی هستند.

4- آنها سازمان خود را وابسته به اقدامات و دیدگاه‌های دیگر سازمان‌ها و افراد نمی‌بینند، بنابراین، با نیروهای تأثیرگذار در مسیر موفقیت خود متصل نیستند.

5-آنها در ذهن خود مفهومی از تغییرات ضروری سازمانی ندارند و پیروان خود را نیز به آن وصل نمی‌کنند، بنابراین یک جزء مهم از توانمندی و خود مدیریتی را از بین می‌برند.

6- آنها از مجموعه‌ای محدود از اقدامات رهبری برای نفوذ در پیروان استفاده می‌کنند و درنتیجه تنها زمانی اثربخش هستند که شرایط با اقدامات رهبری آنها منطبق باشد.

  • سؤال‌ها و یا فرضیه‌های تحقیق

هدف مقاله بررسی این امر است که آیا ارتباط معنی‌داری بین استفاده رهبران از اقدامات رهبری استراتژیک و درک موفقیت توسط پیروان وجود دارد؟

  • روش تحقیق

نمونه در این مطالعه شامل اساتیدی از برخی دانشگاه‌های مالزی و ایالات‌متحده آمریکا بود. شرکت‌کنندگان از طریق نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی انتخاب شدند و به 77 سؤال پرسشنامه رهبری استراتژیک (SLQ) پاسخ دادند. داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق روش‌های رگرسیون و همبستگی چندگانه تحلیل شد.

  • یافته‌ها و نتایج

نتایج مطالعه نشان داد که رهبران موفق در مقایسه با رهبران کمتر موفق به‌طور گسترده‌تری از استراتژی‌های رهبری استفاده می‌کنند. این یافته‌ها از نتایج تحقیقات Pisapia مبنی بااینکه رهبران شکست می‌خورند زیرا اغلب آن‌ها از یک طرز فکر خطی که مناسب شرایط پر ابهام و پیچیده امروز نیست و نیاز آن‌ها را به انعطاف‌پذیری و تغییر گرایی تأمین نمی‌کند، استفاده می‌کنند، حمایت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

کتاب مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک

کتاب مدیریت استراتژیک اثر فرد آر. دیوید یکی از کتاب‌های پرفروش و محبوب در حوزه مدیریت استراتژیک است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=1087