سبد خرید 0

وبلاگ

کلاس مخرب: چگونه نوآوری مخرب شیوه یادگیری جهان را دگرگون می‌کند.

عنوان کتاب (فارسی): کلاس مخرب: چگونه نوآوری مخرب شیوه یادگیری جهان را دگرگون می‌کند.

عنوان کتاب (انگلیسی):

 Disrupting Class: How Disruptive Innovation Will Change the Way the World Learns.

نام نویسنده: کلیتون ام. کریستینسن؛ مایکل بی. اورن و کرتیس دابلیو. جانسون

نام مترجم:

ناشر: انتشارات مک گروهیل

سال و دوره چاپ: 2008

تلخیص : زهرا واحد

مروری بر کتاب:

کتاب  کلاس مخرب: چگونه نوآوری مخرب شیوه یادگیری جهان را دگرگون می‌کند» در سال 2008 توسط انتشارات مک گروهیل منتشر شد. این کتاب مورد استقبال جامعه علمی قرار گرفت و به‌عنوان بهترین کتاب در حوزه نوآوری از جانب مجله Business Week و بهترین کتاب در حوزه سرمایه انسانی «در سال 2008 از جانب مجله Strategy+Business انتخاب شد. نویسندگان این کتاب جنجالی کلیتون ام. کریستینسن؛ مایکل بی. اورن و کرتیس دابلیو. جانسون می‌باشند. کریستینسن استاد دانشگاه هاروارد، بنیان‌گذار موسسه کلیتون کریستینسن و نظریه‌پرداز مطرح حوزه نوآوری مخرب است. جیم کالینز، نویسنده کتاب پرفروش» از خوب به عالی معتقد است در این کتاب کریستینسن به‌عنوان یک معلم زیرک، شفافیت را به دنیای آموزشی مبهم و پر هرج‌ومرج ارمغان آورد.

کلیتون کیریستینسن و همکارانش در این کتاب یکی از موضوعات مهم عصر ما، یعنی آموزش را مطمح نظر خود قرار داده‌اند و نظریه مشهور کیریستینسن در باب تغییر مخرب را به همراه ارائه تعداد وسیعی از نمونه‌های دنیای واقعی دستمایه بحث خود قرار داده‌اند. فارغ از اینکه مدیر مدرسه باشید، یا دارای مقامی دولتی، دارای کسب‌وکار هستید، یا پدر یا مادر فرزندی، معلم هستید یا کارآفرین، در این کتاب ایده‌های جالبی خواهید یافت. شما فرا خواهید گرفت که:

  • چگونه آموزش شخصی‌سازی‌شده به موفقیت دانش آموزان بیشتری در مدرسه کمک خواهد کرد.
  • چگونه کلاس‌های درس دانش‌آموز محور تقاضا برای فناوری‌های نوین را افزایش می‌دهد.
  • چگونه باید کامپیوترها به نحو مخربی برای هر یک از دانش آموزان مستقر شوند.
  • چگونه نوآوری خلاق می‌تواند موانعی که سد راه سایر تلاش‌ها برای اصلاح نظام آموزشی بوده‌اند را از مسیر خود بردارد.

بر اساس آخرین مطالعات علم نوروساینس، همواره شیوه یادگیری ما با شیوه‌ای که تفکر می‌کنیم مطابقت ندارد. به باور نویسندگان این کتاب چنانچه می‌خواهیم به لحاظ آموزشی، اقتصادی و تکنولوژیکی در گردونه رقابت باقی بمانیم، باید نسبت به درکمان از هوش بازاندیشی کنیم، نظام آموزشی خودمان را مورد ارزیابی مجدد قرار دهیم و به تعهدمان به یادگیری نیرویی تازه ببخشیم. به کلامی دیگر ما نیاز به نوآوری مخرب داریم.

کتاب کلاس مخرب چشمان شما را بر روی فرصت‌های جدید بازخواهد کرد، استعدادهای نهان را آشکار خواهد کرد و باعث می‌شود که به شیوه‌ای متفاوت فکر کنید. پروفسور کیریستینسن و همکارانش در این کتاب درسی را در باب نوآوری ارائه می‌کنند که شما را برای سال‌های پیش رو آماده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

کتاب مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک

کتاب مدیریت استراتژیک اثر فرد آر. دیوید یکی از کتاب‌های پرفروش و محبوب در حوزه مدیریت استراتژیک است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=873