سبد خرید 0

وبلاگ

راه‌حل نوآوران: خلق و حفظ رشد موفق

عنوان کتاب (فارسی): راه‌حل نوآوران: خلق و حفظ رشد موفق

عنوان کتاب (انگلیسی): The Innovator’s Solution: Creating and Sustaining Successful Growth

نام نویسنده: کلیتون ام. کریستینسن، مایکل رینور

نام مترجم:

ناشر: Harvard Business School Press

سال و دوره چاپ: چاپ اول، 2003

مروری بر کتاب:

کتاب راه‌حل نوآوران: خلق و حفظ رشد موفق در سال 2003 توسط انتشارات دانشگاه هاروارد منتشر شد. کریستینسن، در ادامه‌ی کتاب قبلی خود با عنوان معضلات نوآوران که در آن از شرکت‌ها به دلیل وابستگی بیش‌ از حد به مشتریان انتقاد کرده بود، به ارائه‌ی راهکارهای حل این مشکل می‌پردازد. او با کمک دانشجوی سابق خود و مشاور شرکت دیلویت، مایکل رینور، توضیح می‌دهد که چطور شرکت‌های بزرگ در معرض عقب رانده شدن توسط فناوری‌های کوچک شرکت‌ها نوپا هستند.

نویسندگان با توجه به این موضوع که نرخ رشد شرکت­ ها پس از چندی از تأسیس آنها رو به کاهش می‌رود، به مطالعه‌ی موردی صدها شرکت پرداخته تا به 9 کلید لازم برای رشد شرکت‌ها دست یابند. این کلیدها موضوعات تأمین مالی، توسعه‌ی محصول و ساختار سازمانی را در برمی‌گیرد.

این کتاب می‌تواند برگ تقلبی برای شرکت‌هایی باشد که علاقه‌مند به دستیابی به ترکیب مناسبی از عوامل مؤثر در ایجاد و استفاده‌ی مجدد از نوآوری هستند. درواقع نویسندگان اذعان می‌دارند که در حال حاضر هیچ شرکتی نتوانسته پس از تولید یک تکنولوژی تحول‌آفرین آن را حفظ کند. کریستنسن و رینو، با اعتماد کامل به راهبرد خود، تصریح می‌کنند هیچ راه ساده و یا فرمولی جادویی برای حصول اطمینان از مثبت بودن الگوهای رشد و مصون ماندن از آثار کالاها و خدمات تحول‌آفرین خارجی وجود ندارد.

نویسندگان به بررسی و مطالعه 9 بنیاد رشد، شامل توسعه‌ی محصول، ساختار سازمانی، تأمین مالی و مدل مشتری اصلی پرداخته‌اند و در ادامه برای توجیه نکات مطرح‌شده، شرکت‌هایی همچون IMB, AT&T، سونی و مایکروسافت استفاده می‌کنند. به‌طور مثال، در مورد این موضوع که آیا یک شرکت منابع لازم را برای رشد در دست دارد یا خیر، نویسندگان این‌گونه توضیح می‌دهند که: “برای بررسی این‌که یک آیا مدیر توانایی لازم برای موفقیت در یک مسئولیت را دارد یا خیر، می‌بایست توان مقابله‌ی وی با مشکلات را در گذشته سنجید. این امر بسیار مهم است که مدیر در گذشته با این موضوع دست‌وپنجه نرم کرده و توانایی لازم برای مقابله‌ی مجدد با آن را کسب کرده باشد.” در ادامه آن‌ها مثالی حقیقی از یک شرکت نرم‌افزاری را بیان می‌کنند. استراتژی‌های مشابه به‌کاررفته در این کتاب می‌تواند برای خوانندگان در محیط کار بسیار کارا باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

بازی بُرد

بازی بُرد

کتاب بازی بُرد یک راهنمای جامع برای توسعه استراتژی‌های موفقیت آمیز در تجارت و صنعت است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=1057