سبد خرید 0

وبلاگ

مقاله – خرد جمعی در سازمان : شیوه ها و چالش ها

عنوان مقاله ( فارسی): خرد جمعی در سازمان : شیوه ها و چالش ها 

عنوان مقاله (انگلیسی):

 Wisdom of the Crowd within enterprises: Practices and challenges

Mahmood Hosseini, JackMoore,Malik Almaliki, Alimohammad Shahri, Keith Phalp, Raian Ali. “Wisdom of the Crowd within enterprises : Practices and challenges.” Computer Networks, 2015: 121-132.

تلخیص: شکوفه اسعدی

برچسب (Keywords):

Wisdom of the Crowd, Collective intelligence, Decision making

خلاصه مقاله: سوال یا سوالات تحقیق: در این مقاله نویسندگان به دنبال بررسی استفاده از خرد جمعی و تصمیم گیری های جمعی در عمل و شناخت عوامل موثر بر آن و چالش های ناشی از آن هستند.

مبانی نظری: در خرد جمعی بحث بر سر این است که تصمیماتی که به وسیله جمعیتی متفاوت گرفته می شود می تواند بهتر ار تصمیماتی باشد که توسط عده ای کارشناس نخبه اخذ می شود. تنوع جمعیت استقلال آنها زا هم، عدم تمرکزشان و شیوه تجمیع دانش پراکنده ایشان عواملی هستند که در این موضوع باید مورد توجه قرار گیرند. این شیوه تصمیم گیری جمعی برای حل این موضوع در سازمانهای مختلف با توجه به فرهنگ آن سازمان و بینش مدیران آن به طور متفاوتی نگریسته می شود.

این روش معمولا در حالات زیر به کار می رود: کمبود دانش در موضوعات خاص، زمانی که افراد درگیر در یک سازمان و یا صنعت ممکن است به دلیل حضور مداوم در آن از دیدن برخی جنبه ها عاجز باشند، زمانی که تصمیم گیری در خصوص جهت گیری های آینده است، زمانی که نیاز به انتقادات سازنده وجود دارد، زمانی که دریافت بازخور کمک کننده است.
روش پژوهش: روش پژوهش در این مقاله شامل متد ترکیبی چند مرحله ای اکتشافی است. این مقاله یک تحقیق کاربردی است که 35 مدیر از 33 صنعت مختلف در انگلستان را جمع کرده و با مصاحبه و پرسشنامه وضعیت خرد جمعی در سازمان ها را بررسی کرده است. در فاز اول که کیفی است با 8 مدیر مصاحبه شده است ودر فاز بعدی که فاز کمی است با توجه به نتایج حاصل از مصاحبه ها یک پیمایش شامل سوالات باز در میان میدیران دیگر به اجرا گذاشته شده است.

نتیجه گیری: در این مقاله 4 فاکتور شامل تنوع جمعیت، استقلال آنها از هم، عدم تمرکزشان و شیوه تجمیع دانش پراکنده عواملی هستند که می توانند در اثر بخش بودن تصمیم گیری جمعی و خرد جمعی موثر باشند. در این مقاله هر یک از این عوامل به صورت جزئی بررسی شده اند که در نمودارهای زیر قابل مشاهده است.

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

کتاب مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک

کتاب مدیریت استراتژیک اثر فرد آر. دیوید یکی از کتاب‌های پرفروش و محبوب در حوزه مدیریت استراتژیک است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=488