سبد خرید 0

وبلاگ

نقشه راه تعریف مدل های کسب و کار در شرکت های تولیدی

عنوان مقاله ( فارسی):  نقشه راه تعریف مدل‌های کسب‌وکار در شرکت‌های تولیدی 

عنوان مقاله (انگلیسی):  Roadmap for Business Models Definition in Manufacturing    Companies

Leitão, A., P. Cunha, F. Valente, and P. Marques. 2013. “Roadmap for Business Models Definition in Manufacturing Companies.” Procedia CIRP 7. Elsevier B.V.: 383–88.

تلخیص: زهرا واحد 

 

خلاصه مقاله 

با روند جهانی‌شدن و توام با تغییر بازارها، شرکت‌های تولیدی فشار بزرگی را بر دوش خود احساس می‌کنند تا در ارائه ارزش به مشتریان خود هر چه بیشتر نوآور و رقابت‌پذیر باشند. سنجش زنجیره ارزش کلی، که برای ارائه کالا یا سرویس مشخصی طراحی و اجراشده است، باید با اعمال تغییرات در مدل کسب‌وکار موجود سازگار باشد، یا از تعریف مدل‌های جدیدی که متضمن درجات بالاتری از رضایت مشتری باشند، پشتیبانی کند. امروزه بازار دائماً شرکت‌ها را برای بهبود رقابت‌پذیری و قابلیت انطباق یا تغییر کسب‌وکارشان، به چالش می‌کشد.

بنابراین، شرکت‌ها در تلاش‌اند تا با بهره‌گیری از ابزارها و روش‌های مناسبی که ارائه محصول و خدمات رقابتی باارزش افزود بالاتر را در زمان مطلوب و باقیمت مناسب، به شیوه‌ای مستمر و دائمی ممکن می‌سازد،به کسب‌وکار خود استحکام بخشند.

 شرکت تولیدی برای آنکه در حیطه ارزش‌افزوده با رقبا رقابت کنند، باید بتوانند کسب‌وکار خود را براساس شبکه‌ای از توانایی‌های تکمیلی طراحی و تقویت کنند تا از فرصت‌های موجود بازار بهره ببرند. توانایی طراحی محصولات یا خدمات، و ارائه رقابتی آن‌ها به بازار نیازمند تعریف، اجرا و مدیریت مدل‌های کسب‌وکار جدید است.

نقشه راه مدل کسب‌وکار به کمپانی‌های تولیدی کمک می‌کند که رویکرد خود را به مدل کسب‌وکار تغییر دهند و به آن‌ها در تعریف، پیاده‌سازی و مدیریت مدل‌های کسب‌وکار جدید یاری می‌رساند.

نقشه راه پیشنهادی از چهار فاز تشکیل‌شده است؛ تجزیه‌وتحلیل، طراحی، اجرا و ارزیابی. این فرایند یک فرایند تکرارشونده است که از چندین حلقه تشکیل‌شده است. هر فاز شامل تعدادی فعالیت است. (شکل 1)

Roadmap for Business Models Definition in Manufacturing

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

نوپای ناب

نوپای ناب

کتاب نوپای ناب به بررسی فرهنگ سازمانی و توانمندسازی انسان‌ها در سازمان‌ها با رویکردی نوین می‌پردازد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=1210