سبد خرید 0

وبلاگ

برگزاری مستر کلاس تسهیلگر استراتژی

مستر کلاس تربیت تسهیلگر استراتژی به همت گروه پژوهشی راچونه به سرپرستی دکتر محمد ابویی اردکان در سه روز متوالی در تاریخ 6 تا 8 شهریور ماه از ساعت 9 تا 17 در محل دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار گردید. هدف این دوره آموزشی به عنوان اولین سطح تربیت تسهیل­گر استراتژی، تدوین استراتژی برای یک بنگاه کوچک و متوسط بود. به همین منظور دو مرحله اصلی به عنوان دو میز کار در نظر گرفته شد. در میز شماره یک تحت عنوان “تحلیل و شناخت” بعد از شناخت سازمان و تعیین گروه­های مشتری-محصول گزارشی جهت بررسی ضرورت تدوین استراتژی تهیه گردید. در میز دوم با عنوان “سنتز، برنامه ­ریزی و طراحی” اهداف هر گروه مشتری-محصول تعیین و پس از بررسی استراتژی فعلی، استراتژی­ های مورد نیاز برای تحقق اهداف تدوین گردید. در نهایت موانع پیاده ­سازی استراتژی­ ها شناسایی و اقدامات لازم جهت نهادی­ سازی آنها در فرهنگ سازمانی مشخص گردید.

برای برگزاری این دوره از روش کارگاهی استفاده شد. به این ترتیب که در روز نخست بعد از معرفی دوره و معرفی افراد به یکدیگر، گروه­ هایی تشکیل شد که تا انتهای دوره ثابت بود و افراد فرایند تدوین استراتژی را برای یک شرکت فرضی در این گروه­ ها با یکدیگر تمرین نمودند.

تمرین عملی تدوین یک استراتژی و مواجهه با چالش­های آن با راهبری دکتر ابویی، به همراه حضور تسهیلگرانی که صبورانه پاسخگوی سوالات بودند، با هدف یادگیری عمیق­ تر برای مخاطبین طراحی گردیده بود.

مستر کلاس تسهیلگری استراتژی در سه سطح طراحی شده است:

سطح 1. تدوین استراتژی برای بنگاه­ های کوچک و متوسط

سطح 2. پیاده­ سازی و ارزیابی استراتژی

سطح 3. مهارت­های تسهیلگری

علاقمندان پس از گذراندن این سه سطح در کارگاه ­های تدوین استراتژی برای شرکت­ها به عنوان تسهیلگر شرکت خواهند کرد.

این داستان استراتژی ماست که با دوره آموزشی تدوین استراتژی به عنوان اولین سطح شروع شده است و همچنان ادامه دارد. با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

این پست را منتشر کنید

پست‌های دیگر

بازی بُرد

بازی بُرد

کتاب بازی بُرد یک راهنمای جامع برای توسعه استراتژی‌های موفقیت آمیز در تجارت و صنعت است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rachoone.ir/?p=1565